Według badań Krajowego Ośrodka Medycyny Tropikalnej w Gdyni z sierpnia 2017 r. tylko połowa Polaków wyjeżdżających do krajów tropikalnych trafia do ośrodków medycyny podróży. Tymczasem odpowiednia ochrona zdrowia jest jedną z podstaw bezpiecznej turystyki. Z myślą o osobach rozpoczynających przygodę z „egzotyką” firma G-Pharma przygotowała kampanię edukacyjną „Medycyna na Krańcach Świata”. Ambasadorką projektu jest Martyna Wojciechowska.
Kampania „Medycyna na Krańcach Świata” jest skierowana do początkujących miłośników egzotycznych wypraw, zarówno chcących podróżować indywidualnie, jak i rodzinnie. Celem inicjatywy jest edukacja i kształtowanie prawidłowych postaw w zakresie profilaktyki oraz ochrony zdrowia turystów i ich bliskich.
W kampanię zaangażowali się eksperci medyczni oraz Martyna Wojciechowska – podróżniczka, pisarka, publicystka, redaktor naczelna Travel Channel, która w ramach działań edukacyjnych będzie dzielić się wiedzą na temat bezpiecznych wyjazdów, opierając się na własnych doświadczeniach z podróży.
„Przygotowanie do egzotycznego wyjazdu, szczególnie dla początkujących miłośników podróży, może stanowić duże wyzwanie. Przed wyjazdem często pojawiają się pytania i wątpliwości dotyczące konieczności przeprowadzenia szczepień, możliwości zabrania leków czy dostępu i poziomu zagranicznej opieki zdrowotnej. Polacy niestety rzadko korzystają ze specjalistycznych konsultacji lekarskich. W zamian starają się szukać informacji w Internecie lub wśród znajomych. Nie zawsze są one jednak miarodajne. Dlatego zdecydowaliśmy się na zorganizowanie kampanii społecznej „Medycyna na Krańcach Świata”, która ułatwi turystom kontakt z lekarzami oraz dostęp do niezbędnych informacji, a jednocześnie pozwoli kształtować ich wiedzę i prawidłowe postawy na przyszłość.” – komentuje dr n. med. Sebastian Kołodziej z G-Pharma, jeden z pomysłodawców projektu.
Główną platformą projektu „Medycyna na Krańcach Świata” jest serwis online www.medycynanakrancachswiata.com. Użytkownicy znajdą tu specjalistyczne materiały edukacyjne dotyczące kwestii zdrowotnych, informacje o placówkach medycyny podróży oferujących konsultacje oraz szczepienia ochronne, a także inspiracje i ciekawostki turystyczne.
Ponadto, w ramach kampanii w największych miastach Polski odbędą się spotkania, podczas których Martyna Wojciechowska oraz wybrani blogerzy – podróżnicy, podzielą się swoimi doświadczeniami z egzotycznych wyjazdów.
„Bardzo istotną rolę w systemie ochrony zdrowia turystów odgrywają również lekarze – zarówno lekarze podstawowej opieki zdrowotnej, jak i specjaliści ds. immunologii, pediatrii, ginekologii czy gastroenterologia. Z jednej strony dzięki swojemu autorytetowi mogą kształtować postawy pacjentów w zakresie profilaktyki, z drugiej często stanowią pierwszą linię wykrywania egzotycznych chorób zakaźnych.” – mówi dr med. Marta Pelc, członek zarządu G-Pharma. „Dlatego też projekt „Medycyna na Krańcach Świata” kierowany jest także do środowiska lekarskiego. Jesteśmy przekonani, że dzięki kompleksowym działaniom edukacyjnym będziemy w stanie zapewnić polskim turystom jeszcze lepszy poziom ochrony zdrowia.” – podsumowuje dr med. Marta Pelc.
Informacje na temat projektu „Medycyna na Krańcach Świata” można śledzić w serwisie Facebook (https://www.facebook.com/medycynanakrancachswiata) oraz Instagram (https://www.instagram.com/medycyna_na_krancach_swiata).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
26.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
24.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu