9 czerwca rozpoczęła się akcja polskich mediów #SOS Nepal zainicjowana przez Program Trzeci Polskiego Radia we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. W działania na rzecz dzieci, które w wyniku trzęsienia ziemi w Nepalu straciły dach nad głową, włączyło się ponad 30 redakcji telewizyjnych, radiowych i prasowych – wśród nich „Gazeta Wyborcza” oraz radiostacje Agory: Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje i Rock Radio.
Celem akcji #SOSNepal jest zebranie jak największej kwoty dla ponad 1,7 mln nepalskich dzieci – ofiar tragicznych trzęsień ziemi z 25 kwietnia i 12 maja br. Działania zainaugurowała konferencja prasowa w Warszawie. Podczas niej zaprezentowane zostały okolicznościowe koszulki – dochód z ich sprzedaży wesprze ofiary kataklizmu. Koszulki z napisem #SOSNepal i logotypami partnerów akcji w cenie 25 zł będzie można kupić m.in. w sklepie internetowym PAH (www.skleppah.pl), w internetowym sklepie Polskiego Radia (sklep.polskieradio.pl), a także – od 12 czerwca br. – w drogeriach Rossmann w całej Polsce. Sieć ta podjęła się wyprodukowania około 50 tys. koszulek na potrzeby tej akcji oraz dostarczania ich do jak największej liczby swoich punktów sprzedaży.
Dochód ze sprzedaży koszulek przekazany zostanie na działania PAH w Nepalu – m.in. zabezpieczenie schronienia dla mieszkańców, którzy w wyniku katastrofy stracili dach nad głową. Pomoc finansową można przekazać również wysyłając SMS o treści „Nepal” pod numer 73646 (całkowity koszt to 3,69 zł). Operatorzy komórkowi wspierający akcję zrzekli się dochodu ze specjalnych SMS-ów. #SOSNepal wspiera wielu znanych artystów, którzy w radiowych spotach apelują o pomoc dla Nepalczyków.
9 czerwca br. na łamach „Gazety Wyborczej” i na Wyborcza.pl ukazał się obszerny artykuł o obecnej sytuacji w Nepalu – jak żyją ludzie pozbawieni swoich domów i w jaki sposób można im pomóc. Redakcja dziennika będzie również informować czytelników o akcji #SOSNepal i zachęcać do pomocy ofiarom kataklizmu w Nepalu – także poprzez swoje profile w mediach społecznościowych. Radiostacje Agory wyemitują spoty radiowe zachęcające do wsparcia akcji poprzez zakup okolicznościowych koszulek lub wysłanie SMS. Agora wesprze również sprzedaż koszulek – będzie je można nabyć na stronie www.kulturalnysklep.pl oraz w siedzibie spółki przy ul. Czerskiej 8/10 w Warszawie.
W sobotę 25 kwietnia w Nepalu, niecałe 50 km od stolicy, Katmandu, doszło do największego w tym kraju trzęsienia ziemi od ponad 80 lat o sile 7,8 w skali Richtera. Ponowne wstrząsy miały miejsce 12 maja – trzęsienie miało siłę 7,4 w skali Richtera. Tym razem epicentrum trzęsienia znajdowało się w Namche Bazar (70 km od Mt. Everestu). Szacuje się, że zginęło blisko 10 tys. osób, a ponad 17 tys. osób zostało rannych. 8,1 miliona osób w 39 powiatach zostało dotkniętych skutkami trzęsienia ziemi. 191 tys. domów zostało zniszczonych, a 530 tys. poważnie uszkodzonych. Najbardziej dotkniętymi miastami są Bhaktapur, Katmandu i Lalitpur. Rząd Nepalu ogłosił stan wyjątkowy i zaapelował o międzynarodową pomoc humanitarną. .
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy