logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Paragwaj, Kampanie polityczne, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  03.07.2013

Mecz anonimowych zawodników

Your browser does not support the video tag.


Podczas komentowania pierwszych minut tego meczu nie padło nazwisko żadnego piłkarza. Komentatorzy zamiast nazwisk do zasygnalizowania, kto jest przy piłce używali numerów graczy. Dopiero po kilku minutach ujawniono komunikat „In Paraguay, before the year, 1 of 4 children is not enrolled in the civil registration. What does your candidate think about that? Ask him.” ("W Paragwaju co 4. dziecko przed ukończeniem pierwszego roku życia nie ma uregulowanego statusu prawnego Co o tym sądzi twój kandydat? Zapytaj go").

W Paragwaju co 4 dziecko nie istnieje dla państwa, ponieważ rodzice nie zadbali o świadectw urodzenia, czy regulacje statusu prawnego malucha. Jakie wynikają z tego problemy tłumaczy Nils Kastberg, Dyrektor UNICEF dla Ameryki Łacińskiej i Karaibów: „Kiedy nie rejestrujemy swoich dzieci odmawiamy im podstawowych praw takich jak możliwość uczęszczania do szkoły, ochrony zdrowotnej, paszportu, czy bycia częścią rodziny, poza tym nie chroni ich nic przeciwko poważnym zbrodniom jak handel dziećmi”. Powoduje to wykluczenie już na starcie.

UNICEF aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców wykorzystał miłość Paragwajczyków do piłki nożnej i umieścił swój komunikat w jednym z najważniejszych meczów sezonu. Kampania przypominała o tym problemie także w kontekście wyborów prezydenckich – każdy z kandydatów w późniejszej rozmowie z przedstawicielami organizacji zobowiązał się do przeprowadzenia odpowiednich działań.

Autorzy małymi kosztami dotarli do ogromnej liczby osób. O skuteczności kampanii zadecydowało oryginalne i kreatywne podejście do problemu. Taki początek meczu musiał wywołać konsternację i zainteresowanie telewidzów. Komunikat ujawniony później trafił na podatny grunt w postaci skupionych i pobudzonych meczem kibiców. Wszystko to spowodowało, że kampania szybko stała się wirusowa.

Michał Kaczmarek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
No name match
Czas:
2013.3.22 - 2013.3.23
Tematy:
Kampanie polityczne, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Paragwaj
Nadawca:
UNICEF
Media:
Ambient
Wykonawca:
ONIRIA/TBWA
Adresaci:
Telewidzowie i słuchacze transmisji meczowej
Hasło kampani:
In Paraguay, before the year, 1 of 4 children is not enrolled in the civil registration. What does your candidate think about that? Ask him. (W Paragwaju co 4. dziecko przed ukończeniem pierwszego roku życia nie ma uregulowanego statusu prawnego Co o tym sądzi twój kandydat? Zapytaj go)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek