logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > mBank wspiera matematyczną potęgę
15.04.2016
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

mBank wspiera matematyczną potęgę



12 marca ruszyła trzecia odsłona matematycznego programu grantowego mPotęga. W ubiegłym roku dzieci m.in. planowały grę miejską o tematyce sensacyjno-kryminalnej i szacowały koszt remontu sali lekcyjnej.

Celem Fundacji mBanku jest zwiększanie zainteresowania matematyką i podnoszenie poziomu edukacji matematycznej w Polsce. Wśród jej programów są comiesięczne dotacje na projekty rozwojowe, program stypendialny Mistrzowie Matematyki, konkursy i imprezy matematyczne oraz program grantowy mPotęga.

15 marca mFundacja zainaugurowała trzecią odsłonę mPotęgi podczas Pikniku Matematycznego w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Wzięło w nim udział ponad trzystu uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Nabór wniosków potrwa do 10 maja.

Dwie poprzednie edycje programu objęły łącznie 96 projektów matematycznych, zachęcających dzieci do poznania bliżej świata liczb, geometrii i logicznego myślenia. Wzięło w nich udział ponad 16 tys. uczniów i rodziców. mFundacja przekazała na ten cel ponad 560 tys. zł.

Wśród projektów zrealizowanych w roku ubiegłym znalazła się m.in. „Na tropach Sediny – matematyczna gra miejska” to projekt z gimnazjum nr 43 w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Wybickiego w Szczecinie. W ramach grantu zespół opracował scenariusz matematycznej gry miejskiej o tematyce sensacyjno-kryminalnej, wykorzystując kompetencje matematyczne w praktyce. Do rywalizacji zostały zaproszone zespoły złożone z rodziców i uczniów szczecińskich gimnazjów – łącznie 150 osób. Uczniowie opracowali ogólny zarys gry, jej reguły oraz strategiczne punkty. Program spotkań wzbogacał wiedzę i umiejętności m.in. z zakresu liczb wymiernych, potęg, pierwiastków, procentów czy rachunku prawdopodobieństwa oraz teorii kodowania. Uczniowie pracowali metodami aktywizującymi i praktycznymi: burza mózgów, współpraca projektowa, gry dydaktyczne.

Inna inicjatywa to „Potęga matematyki – festiwal matematyki” w Szkole Podstawowej nr 9 im. Jana Pawła II w Ostrowie Wielkopolskim. Objęła prawie 60 uczniów klas VI ostrowskich szkół podstawowych oraz  ich rodziców. W pierwszej części zajęć praktycznych uczestnicy mieli za zadanie rozwiązać zadanie praktyczne polegające na oszacowaniu kosztów remontu sali lekcyjnej. Następnie przedstawiciel banku pomógł w doborze odpowiedniego produktu bankowego, który pozwolił zrealizować  remont. Podczas zajęć z programowania uczestnicy poznali środowisko Scratch i napisali w nim program. Czas na gry planszowe to Geniusz Go, Blockers, Activity, 111 – alarm na Warszawę, Myszki. Łamigłówki polegały natomiast na serii 10 zadań dla rodzica i ucznia do rozwiązania w określonym czasie. Podsumowaniem projektu był Ostrowski Dzień Matematyki.

Organizatorzy zachęcają do udziału i zgłaszania pomysłów w tegorocznej edycji mPotęgi oraz do śledzenia aktualności na stronie mPotęga.pl i mFundacja.pl.   








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek