12 marca ruszyła trzecia odsłona matematycznego programu grantowego mPotęga. W ubiegłym roku dzieci m.in. planowały grę miejską o tematyce sensacyjno-kryminalnej i szacowały koszt remontu sali lekcyjnej.
Celem Fundacji mBanku jest zwiększanie zainteresowania matematyką i podnoszenie poziomu edukacji matematycznej w Polsce. Wśród jej programów są comiesięczne dotacje na projekty rozwojowe, program stypendialny Mistrzowie Matematyki, konkursy i imprezy matematyczne oraz program grantowy mPotęga.
15 marca mFundacja zainaugurowała trzecią odsłonę mPotęgi podczas Pikniku Matematycznego w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Wzięło w nim udział ponad trzystu uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Nabór wniosków potrwa do 10 maja.
Dwie poprzednie edycje programu objęły łącznie 96 projektów matematycznych, zachęcających dzieci do poznania bliżej świata liczb, geometrii i logicznego myślenia. Wzięło w nich udział ponad 16 tys. uczniów i rodziców. mFundacja przekazała na ten cel ponad 560 tys. zł.
Wśród projektów zrealizowanych w roku ubiegłym znalazła się m.in. „Na tropach Sediny – matematyczna gra miejska” to projekt z gimnazjum nr 43 w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Wybickiego w Szczecinie. W ramach grantu zespół opracował scenariusz matematycznej gry miejskiej o tematyce sensacyjno-kryminalnej, wykorzystując kompetencje matematyczne w praktyce. Do rywalizacji zostały zaproszone zespoły złożone z rodziców i uczniów szczecińskich gimnazjów – łącznie 150 osób. Uczniowie opracowali ogólny zarys gry, jej reguły oraz strategiczne punkty. Program spotkań wzbogacał wiedzę i umiejętności m.in. z zakresu liczb wymiernych, potęg, pierwiastków, procentów czy rachunku prawdopodobieństwa oraz teorii kodowania. Uczniowie pracowali metodami aktywizującymi i praktycznymi: burza mózgów, współpraca projektowa, gry dydaktyczne.
Inna inicjatywa to „Potęga matematyki – festiwal matematyki” w Szkole Podstawowej nr 9 im. Jana Pawła II w Ostrowie Wielkopolskim. Objęła prawie 60 uczniów klas VI ostrowskich szkół podstawowych oraz ich rodziców. W pierwszej części zajęć praktycznych uczestnicy mieli za zadanie rozwiązać zadanie praktyczne polegające na oszacowaniu kosztów remontu sali lekcyjnej. Następnie przedstawiciel banku pomógł w doborze odpowiedniego produktu bankowego, który pozwolił zrealizować remont. Podczas zajęć z programowania uczestnicy poznali środowisko Scratch i napisali w nim program. Czas na gry planszowe to Geniusz Go, Blockers, Activity, 111 – alarm na Warszawę, Myszki. Łamigłówki polegały natomiast na serii 10 zadań dla rodzica i ucznia do rozwiązania w określonym czasie. Podsumowaniem projektu był Ostrowski Dzień Matematyki.
Organizatorzy zachęcają do udziału i zgłaszania pomysłów w tegorocznej edycji mPotęgi oraz do śledzenia aktualności na stronie mPotęga.pl i mFundacja.pl.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

