logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Rosja, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  07.10.2013

Matrioszka też zapina pasy

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Ważny element rosyjskiej kultury ludowej – kolorowa, zdobiona matrioszka – przypomina mieszkańcom tego kraju o rutynowej, często ratującej życie czynności, jaką jest zapinanie pasów.

Zapięty na figurze pas oprócz oczywistego przesłania, ma jeszcze jedno znaczenie: symbolizuje jedność mieszkańców rozległej Rosji w różnych wymiarach: historii, kultury, tradycji oraz religii. I tak 81 ogromnych standów- matrioszek, wykonanych przez regionalnych artystów, stanęło obok siebie na specjalnie zorganizowanym evencie kulturalnym. Każda, swoją kolorystyką i ubiorem nawiązywała do regionalnych odrębności i partykularyzmów. Dzięki temu narodowa, bliska każdemu ikona, pełni również funkcję edukacyjną, ucząc nie tylko o zapinaniu pasów, ale również o tradycji i kulturze narodowej oraz lokalnej.

Główne przesłanie tej kampanii osadzone jest więc w kulturze i tradycji oraz, co warto podkreślić, odwołuje się do bardzo ważnego dla Rosjan patriotyzmu. Matrioszka jest tutaj swojego rodzaju alegorią narodu rosyjskiego, któremu bezpieczeństwo zapewnia otaczający go pas. Każdy więc, kto czuje się patriotą, solidarnym z resztą społeczeństwa, powinien to okazywać dbając o siebie i pamiętając o zapinaniu pasów przed każdą podróżą. W końcu bezpieczni i zdrowi Rosjanie, to i bezpieczna i zdrowa Rosja – zdaje się mówić kampania.

Kolejną cechą kampanii jest jej wielokanałowość. Przesłanie dociera do odbiorców za pomocą nie tylko standów, ale też krótkich, telewizyjnych spotów reklamowych, które zachęcają do zapinania pasów za pośrednictwem charakterystycznych dla Rosji, tradycyjnych bajek w stylu „Palekh”. Kolejnym mediami komunikacji są konkursy i audycje radiowe, komiksy oraz media społecznościowe: wszystko utrzymane w tonie tradycji i folkloru. Ważnym obszarem działań są także bardziej bezpośrednie formy, jak warsztaty dla dzieci oraz występy regionalne, na których problem zapinania pasów jest wpisany we wspólne kultywowanie tradycji.

Komplementarność i różnorodność mediów, zaangażowanie różnych podmiotów, zarówno państwowych, jak i społecznych oraz powiązanie kampanii z kulturą narodową, okazały się strzałem w dziesiątkę. Statystyki kampanii są zdumiewające: liczba pasażerów z tylnych siedzeń, którzy zapinają pasy zwiększyła się o 29%, z kolei wśród tych zajmujących przednie siedzenia odsetek zwiększył się o 75%.

Małgorzata Osowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Buckle up Russia
Czas:
2013.9.15
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Rosja
Nadawca:
Rosyjskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Państwowa Inspekcja Motoryzacji, Rosyjskie Stowarzyszenie Ubezpieczycieli Samochodowych i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Media:
Telewizja, radio, komiks, ambient, internet
Wykonawca:
Zavod Consulting (Moskwa)
Adresaci:
Kierowcy i pasażerowie nie zapinający pasów





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek