AIDS się skończyło, AIDS mnie nie dotyczy, AIDS to choroba homoseksualistów, narkomanów i prostytutek – w takiej iluzji żyje wiele osób. Organizacja Act Up Paris w 2006 roku po raz pierwszy – w swojej 15 letniej walce z AIDS – postanowiła podjąć współpracę z agencją reklamową (CLM BBDO) i stworzyć kreacje uwrażliwiające społeczeństwo francuskie na kwestię pandemii AIDS.
Głównym problemem związanym z HIV/AIDS jest powszechna opinia, że choroba dotyczy ‘wszystkich ale nie mnie’. Ludzie mają tendencję do niedoceniania zagrożenia płynącego z tzw. ryzykownych zachowań seksualnych i zbyt rzadko korzystają z prezerwatyw. Celem Act Up Paris była walka ze stereotypem: AIDS mają inni. Reklamy z fotografiami Rankina, idą tropem iluzyjnego myślenia i pokazują kolejną nieprawdę – kobietę i mężczyznę bez narządów płciowych. AIDS nie dotyczy tych, którzy ich nie mają, a jak długo człowiekowi jest przypisana płeć i narządy płciowe, tak długo powinien je zabezpieczać.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu