Wygląda jak kadr wyjęty z filmu z cyklu „Świt Żywych Trupów”, jak reklama nowej części „Piły X”, jak cokolwiek innego, ale nie jak kampania społeczna propagująca segregację śmieci. Kampania pod hasłem “Cutting trees cuts your life short. Recycle!” (Ścinanie drzew skraca Twoje życie. Odzyskuj!) jest częścią akcji „Reciclatorii” prowadzonej od kilku lat przez rumuńską agencję reklamową Odyssey Communication. Jest ona także twórcą wszystkich kreacji tej akcji. Początkowo była to kampania CSRowa, mająca skłonić pracowników firmy do segregacji odpadów, później do akcji dołączyli kooperanci agencji, w końcu akcja rozszerzyła się na cały kraj, a samo Odyssey Communication jest uznawane za eksperta w dziedzinie ekologii.
Do kampanii prasowej opracowano kreację przedstawiającą kadr rodem z horroru. Równo ucięte ludzkie nogi przechodzące po pasach, znad których wystają kikuty kości i błyszczące w brzasku porannego słońca mięśnie. W dolnym rogu ilustracji znajduje się wyjaśnienie – piła mechaniczna – sprawca całej tej masakry, a na niej hasło kampanii.
Największą zagadką pozostaje jak wygląda idea kreatywna tej kampanii: „ludzie są jak drzewa, jedni ścięci poniżej kolan inni trochę wyżej”, „jeśli nie będziesz segregował odpadków to Twoje życie będzie krótsze”, „metafora miasta – lasu, zobaczcie jak wygląda miasto gdyby ludzie byli ściętymi drzewami”? Można oczywiście próbować tłumaczyć hasło, bo rzeczywiście wycinanie drzew powoduje, że mniej gazów cieplarnianych jest filtrowanych, globalny klimat się ociepla, są kataklizmy etc. etc. Potrzebny byłby jednak Al Gore w każdej gazecie, który by to wszystko wytłumaczył i odkręcił.
Wygląda na to, że jest to jedna z tych reklam, pod którą znajdować się powinno votum „kreatywni sobie”.
M. Świejkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?