logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  28.05.2008

Marsz zwalczający głód



W niedzielę, 1 czerwca, w ponad 90 krajach świata odbędą się marsze pod nazwą End Hunger – Walk the World. W tym roku po raz drugi dołączy do nich także Polska. Marsz na rzecz walki z głodem rozpocznie się o godzinie 10.45 na Placu Piłsudskiego w Warszawie, a zakończy piknikiem w Ogrodzie Krasińskich.

Tegoroczną edycję imprezy zainauguruje ambasador World Food Programme (WFP – Światowy Program Żywnościowy) w Polsce i najbardziej utytułowany polski Olimpijczyk Robert Korzeniowski.

Celem marszu jest podniesienie świadomości na temat problemu głodu i zebranie funduszy na realizację „Programu Żywienia Szkolnego” w najbiedniejszych rejonach świata.

Co roku imprezy Walk the World na całym świecie rozpoczynają się tego samego dnia o tej samej godzinie. Do wspólnego marszu może się przyłączyć każdy. Aby wziąć udział w imprezie wystarczy wrzucić do puszki dowolną sumę i ubrać się w otrzymaną od wolontariusza koszulkę oraz czapeczkę z logotypami akcji.

Trasa o długości około 3 kilometrów została wytyczona w taki sposób, aby mogli ją bez problemów pokonać zarówno dorośli, jak i dzieci. Podczas marszu uczestnikom będzie towarzyszył afrykański zespół Bongo-Bongo. Dla najmłodszych wystąpi zespół Dzieci z Brodą, a na zakończenie zaśpiewa Paulina Przybysz, promująca swoją pierwszą solową płytę „Pinnawela”.

Historia marszu sięga 2003 roku, kiedy firma TNT zorganizowało charytatywne marsze w 9 krajach Azji. Celem akcji przeprowadzonej było zebranie funduszy na dofinansowanie posiłków dla dzieci w szkołach. Udało się wtedy zebrać ponad 60 tys. euro, a liczba uczestników sięgnęła 4 tys.

W 2004 r. firma zainicjowała globalny marsz pod hasłem „Fight Hunter – Walk the World”. Liczba uczestników marszu wzrosła 10-ciokrotnie, a uzyskane fundusze pozwoliły zapewnić posiłki przez cały rok dla 25 tys. dzieci szkolnych.

Na przestrzeni ostatnich lat ilość uczestników wzrosła z ok. 40 tys w 2004 r. do ponad 550 tys uczestników w 2007 r. W zeszłym roku marsze odbyły się w 300 lokalizacjach w 93 krajach.

W 2007 roku z inicjatywy organizacji studentów i absolwentów uczelni ekonomicznych CEMS odbył się pierwszy marsz Walk the Word w Warszawie. W 2008 roku w organizację marszu włączyły się firmy TNT Express i Unilever Polska.

Więcej informacji na: www.wfp.org, www.walktheworld.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek