logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  09.06.2016

Marsz 1na5



Stowarzyszenie Nasz Bocian w dniach 6-12 czerwca br. organizuje Tydzień Świadomości Niepłodności. Wydarzenie jest odpowiedzią na bieżące wydarzenia polityczne wokół tematyki leczenia niepłodności. Problem niepłodności dotyczy jednej na pięć par.

Decyzją nowych władz rządowy program „Leczenie Niepłodności Metodą Zapłodnienia Pozaustrojowego na lata 2013-2016”, w ramach którego uzyskano 10 035 ciąż, nie został przedłużony. Zgłoszono także projekt nowelizacji ustawy „o leczeniu niepłodności” z dnia 25 czerwca 2015 roku pod nazwą „w obronie życia i zdrowia nienarodzonych dzieci poczętych in vitro”. Zdaniem inicjatorów Tygodnia Świadomości Niepłodności nowelizacja oznacza drastyczny spadek skuteczności in vitro, zakaz mrożenia zarodków i utworzenie osobnej kategorii „dziecka z dawstwa”.

W ramach akcji planowane są następujące działania: kampania społeczna „1na5”, ilustrująca skalę niepłodności w Polsce, w ramach której w środkach komunikacji zbiorowej największych miast Polski (metro, autobusy, tramwaje) wyeksponowane zostaną plakaty pokazujące wagę problemu; kolejna odsłona akcji „Nie-Zwykłe Rodziny”. Tym razem osoby identyfikujące się z przekazem projektu zostaną zaproszone do wysłania pocztówek i historii bezpośrednio do Ministerstwa Zdrowia i premier Beaty Szydło; udział w sejmowej konferencji w dniu 9 czerwca podsumowującej rządowy program, w konferencji wezmą również udział pacjenci z całej Polski. Konferencja odbędzie się w Sali 106, o godz. 13.30 (Sejm RP); marsz niepłodnych i ich przyjaciół, który odbędzie się przed spotkaniem w Sejmie (godz. 12:30, róg ul. Jana Matejki i Alej Ujazdowskich w Warszawie. Trasa przemarszu prowadzi od skrzyżowania ul. Jana Matejki z Alejami Ujazdowskimi, wzdłuż ulicy Matejki do ulicy Wiejskiej pod budynek Sejmu RP. Uczestnicy marszu będą ubrani w charakterystyczne białe koszulki z logo 1na5, a przed sobą będą pchać puste wózki jako wyraz protestu przeciwko polityce ograniczającej prawo do posiadania własnego potomstwa przez osoby borykające się z niepłodnością.

Wydarzenie objęte zostało patronatem Fertility Europe – europejskiej organizacji stowarzyszeń pacjenckich, Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu i Embriologii oraz Ogólnopolskiego Centrum Badania, Edukacji i Monitorowania Problemów Płodności.

Z okazji „Tygodnia Świadomości Niepłodności” przygotowany został również Twibbon – dodatek do zdjęcia profilowego, dzięki któremu każda zainteresowana osoba może okazać wsparcie wszystkim niepłodnym. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek