Podczas III Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach eksperci starali się znaleźć przepis na wizerunkowy sukces. Wydarzenie odbyło się w dniach 21-22 listopada br. w Rzeszowie.
Tegoroczna odsłona spotkania, która zakończyła się w miniony piątek, zgromadziła przeszło 180 uczestników. Wśród gości, poza przedstawicielami samorządów, znaleźli się także przedstawiciele uczelni, firm i agencji marketingowych oraz mediów.
Pierwszy dzień Kongresu składał się przede wszystkim z wykładów połączonych z dyskusją. Bohdan Pawłowicz, członek Rady Nadzorczej IAA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce oraz sędzia KER Komisji Etyki Reklamy wspomniał, że w relacjach pomiędzy klientem, czyli samorządem a współpracującą agencją często brakuje zaufania, co może obniżać rezultaty prowadzonych działań. Ponadto stwierdził, że obecnie zbyt wiele czasu pochłaniają prace nad rozbudowanymi strategiami promocji, podczas gdy do wykreowania marki wystarczy coś intrygującego, co przyciąga uwagę otoczenia i mediów. Paweł Trochimiuk, prezes zarządu Partner of Promotion, wskazał na konieczność prowadzenia konsekwentnych i rozłożonych w czasie działań komunikacyjnych. Zaznaczył, że istotna jest stała obecność w świadomości wyborców, a aktywność tylko przed kampanią nie jest wystarczająca. Pierwszy dzień Kongresu zamknęła debata dotycząca reklamy w przestrzeni miejskiej. Jej uczestnicy zgodnie stwierdzili, że nieprzemyślane lokowanie plakatów obniża estetykę polskich miast. Podkreślili, że to społeczeństwo niejako dało przyzwolenie na spontaniczne umieszczanie billboardów. Jednym z pomysłów, jakie padły podczas dyskusji, było opodatkowanie reklamy i przeznaczenie pozyskanych środków na odrestaurowanie zniszczonych budynków.
Drugiego dnia zaproszono uczestników na warsztaty zorientowane na przekazywanie praktycznych umiejętności. Celem jednego z nich było uwrażliwienie uczestników na to, że marka miejsca to nie tylko wizerunek zewnętrzny i jego atrybuty wizualne, takie jak nazwa, logo, kolorystyka, ale również elementy muzyczne. Podczas warsztatu Krzysztof Nepelski, pełnomocnik ds. relacji instytucjonalnych, Grupa RMF pokazywał, jak niektóre polskie regiony kojarzone są z muzyką. Podzieleni na grupy uczestnicy kongresu mieli także okazję wziąć udział w zajęciach poświęconych komunikacji w kryzysie. Poprowadził je Bohdan Pawłowicz, który podkreślił, że szczególnie w dzisiejszych czasach wiedza i umiejętności dotyczące zarządzania kryzowego stają się niezbędne. Coraz więcej samorządów dostrzega potrzebę nabywania tych kompetencji, ponieważ mają świadomość, że ich brak może w sposób dramatyczny wpłynąć na wizerunek. Mimo to, sytuacje unikania kontaktu z mediami oraz milczenia ze strony przedstawicieli samorządów nadal nie należą do rzadkości.
Głównymi partnerami wydarzenia byli: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, a organizatorem technicznym firma Exacto Sp. z o.o.
Portal kampaniespołeczne.pl był patronem medialnym wydarzenia.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
25.10.2024
Gala Effie Awards Poland 2024
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!