logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Marek Raczkowski pomoże pszczołom
09.10.2014
Tematy: Wydarzenia

Marek Raczkowski pomoże pszczołom



Rozpoczęła się druga edycja akcji społecznej Greenpeace Polska „Adoptuj Pszczołę 2”. Po 3 godzinach od startu kampanii zebrano prawie 7000 złotych. W zeszłym roku na wirtualną adopcję pszczół zdecydowało się ponad 5000 osób. Tym razem Greenpeace Polska, m.in. z pomocą znanego rysownika, Marka Raczkowskiego, rozpoczął zbiórkę pieniędzy na budowę społecznych ogrodów miejskich dla pszczół i ludzi. 

W ramach projektu „Adoptuj Pszczołę 2”, Greenpeace Polska, we współpracy z lokalnymi ogrodniczkami i ogrodnikami, chce zasadzić w polskich miastach 12 społecznych ogrodów miejskich. Ogrody powstają z myślą o owadach zapylających, jednak mają służyć również ludziom. Będą to w większości publicznie dostępne tereny zielone, jak np. szkolny ogród, park czy teren wokół bloku mieszkalnego, na których w sposób ekologiczny uprawiane będą warzywa, zioła i owoce szczególnie korzystne dla pszczół i innych owadów zapylających, np. marchew, cebula, bazylia, szałwia, maliny czy rośliny strączkowe. Dlatego z ogrodów korzystać będą mogły zarówno lokalne społeczności, otrzymując dostęp do zdrowych warzyw i owoców, jak i owady zapylające, które znajdą w nich mnóstwo pożywienia.

Aby zbudować społeczne ogrody dla pszczół i ludzi potrzeba jednak funduszy. Greenpeace planuje zebrać na ten cel 120 tysięcy złotych. Fundacja stworzyła stronę internetową www.adoptujpszczole.pl, na której będzie można wesprzeć projekt poprzez wirtualną „adopcję pszczół” (jedna “adoptowana” pszczoła to 2 zł). Wraz z postępem adopcji, odsłaniane będą kolejne fragmenty rysunku autorstwa Marka Raczkowskiego. Celem jest uzbieranie funduszy na budowę 12 ogrodów i odsłonięcie całego obrazka.

W tegorocznej odsłonie Adoptuj Pszczołę, poza wirtualną adopcją, osoby, organizacje lub instytucje, którym bliska jest troska o los owadów zapylających mogą się bardziej zaangażować w akcję, zostając tzw. Złotą Pszczołą. Złote Pszczoły otrzymają od Greenpeace indywidualne podstrony, na których będą mogły samodzielnie kwestować i zapraszać innych do adopcji pszczół. Każdą taką podstronę będzie można ozdobić własną grafiką, filmem i opisem, zachęcającymi do pomocy owadom zapylającym. Animacja z instrukcją jak zostać Złotą Pszczołą dostępna jest na: www.vimeo.com/greenpeacepl/zlotepszczoly.

„Adoptuj Pszczołę 2” jest kolejną odsłoną kampanii „Przychylmy Pszczołom Nieba”, mającej na celu ochronę pszczół miodnych i innych owadów zapylających, które masowo wymierają m.in. w wyniku chemizacji rolnictwa, zmian klimatycznych, chorób oraz niszczenia siedlisk. Podczas zeszłorocznej akcji zebrano fundusze na budowę 100 hoteli dla pszczół samotnic i innych owadów zapylających, które wiosną stanęły w 16 miastach Polski.

Projekt graficzny strony wykonali Sylwia Słowik i Bartosz Sułkowski, główną ilustrację przygotował Marek Raczkowski, animacje dotyczące akcji Monika Siemińska, za rozwiązania IT odpowiada Mashup Media, a public relations poprowadzi agencja Steinke Communications.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek