logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Mam cię – bo muszę
30.10.2009
Tematy: Wydarzenia

Mam cię – bo muszę



Fundacja „Panoptykon”, która zajmuje się problemem obowiązkowej personalizacji kart miejskich, prowadzi obecnie akcję wyrabiania kart z protestacyjnym tłem Mam cię – bo muszę.

Występowała w tej sprawie do władz miasta, GIODO, UOKiK-u i Rzecznika Praw Obywatelskich. Na drodze formalnych działań udało się rozwiązać część problemów związanych z działaniem nowej karty: dzięki decyzji GIODO zablokowano część najbardziej ingerujących w prywatność pasażerów rozwiązań.

Kilka problemów nadal czeka na rozwiązanie. Przede wszystkim pasażerowie są w praktyce zmuszeni do podawania swoich danych (w tym numeru PESEL), ponieważ dla biletów imiennych, które mają być wkrótce kodowane tylko na kartach spersonalizowanych, nie będzie żadnej konkurencyjnej cenowo alternatywy.

Fundacja będzie więc starać się przekonać warszawskich radnych do zachowania starych kart obok ich spersonalizowanych wersji. Fakt, że ogromna liczba warszawiaków zdecydowała się na wyrobienie nowej karty miejskiej nie oznacza wcale, że wszyscy są zachwyceni tym pomysłem – wiele osób decyduje się na nową kartę dlatego, że nie widzi innej możliwości.

„Liczymy, że osoby, które decydują o tym, na jakich zasadach działa transport miejski w Warszawie dostaną jasny przekaz, że nie ma powszechnej zgody na praktyki wymuszania podawania danych przez ZTM. I że warszawiacy, którzy chcą korzystać z komunikacji miejskiej na dotychczasowych zasadach, poczują, że mogą mieć na to wpływ, jeżeli zdecydują się działać wspólne” – deklarują organizatorzy protestu. Ze strony fundacji można ściągnąć specjalne tło w wybranej wersji kolorystycznej.

Fundacja „Panoptykon” powstała żeby działać na rzecz ochrony praw człowieka w kontekście zagrożeń, jakie niesie ze sobą dynamiczny rozwój społeczeństwa nadzorowanego.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek