Fundacja „Panoptykon”, która zajmuje się problemem obowiązkowej personalizacji kart miejskich, prowadzi obecnie akcję wyrabiania kart z protestacyjnym tłem Mam cię – bo muszę.
Występowała w tej sprawie do władz miasta, GIODO, UOKiK-u i Rzecznika Praw Obywatelskich. Na drodze formalnych działań udało się rozwiązać część problemów związanych z działaniem nowej karty: dzięki decyzji GIODO zablokowano część najbardziej ingerujących w prywatność pasażerów rozwiązań.
Kilka problemów nadal czeka na rozwiązanie. Przede wszystkim pasażerowie są w praktyce zmuszeni do podawania swoich danych (w tym numeru PESEL), ponieważ dla biletów imiennych, które mają być wkrótce kodowane tylko na kartach spersonalizowanych, nie będzie żadnej konkurencyjnej cenowo alternatywy.
Fundacja będzie więc starać się przekonać warszawskich radnych do zachowania starych kart obok ich spersonalizowanych wersji. Fakt, że ogromna liczba warszawiaków zdecydowała się na wyrobienie nowej karty miejskiej nie oznacza wcale, że wszyscy są zachwyceni tym pomysłem – wiele osób decyduje się na nową kartę dlatego, że nie widzi innej możliwości.
„Liczymy, że osoby, które decydują o tym, na jakich zasadach działa transport miejski w Warszawie dostaną jasny przekaz, że nie ma powszechnej zgody na praktyki wymuszania podawania danych przez ZTM. I że warszawiacy, którzy chcą korzystać z komunikacji miejskiej na dotychczasowych zasadach, poczują, że mogą mieć na to wpływ, jeżeli zdecydują się działać wspólne” – deklarują organizatorzy protestu. Ze strony fundacji można ściągnąć specjalne tło w wybranej wersji kolorystycznej.
Fundacja „Panoptykon” powstała żeby działać na rzecz ochrony praw człowieka w kontekście zagrożeń, jakie niesie ze sobą dynamiczny rozwój społeczeństwa nadzorowanego.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.05.2023
Wiosenny Dzień Charta
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
18.05.2023
Torba STORSTOMMA dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
-
15.05.2023
Pierwsze pustułki podpatrzone w budkach lęgowych Cemex!
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany