logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Prawa człowieka
   ──────  13.03.2014

Malunki na ciele mówią o jego prawach

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Unikatowe malunki wykonane na skórze modeli to główne narzędzie zastosowane w tej kampanii. Prace zostały wykonane przez japońską artystkę, Hikaru Cho. Taki środek ekspresji oprócz wysokich walorów estetycznych niesie ze sobą głębsze przesłanie oraz porusza ważny i aktualny temat jakim są prawa do seksualności i świadomej reprodukcji.

Kampania "My body my rights" ("Moje ciało, moje prawa") ukazuje serię obrazów stworzonych dla Amnesty International specjalnie na rzecz tej akcji; spoty przedstawiają delikatną kobiecą twarz ukrywającą się pod roztrzaskaną maską, mężczyznę sięgającego po jedną z realistycznie odwzorowanych książek, które malują się na jego plecach, półnagą dziewczynę, która jedną ręką zakrywa swe piersi, trzymając jednocześnie w dłoni klucz do zamka znajdującego się na jej brzucha, i w końcu ostatni, najbardziej zaskakujący obraz, a właściwie iluzja optyczna, która sprawia, iż twarz modela przekształca się w oblicza dwóch całujących się mężczyzn.

Kreacje te kolejno odwołują się do podstawowych praw każdego człowieka, takich jak prawo do wolności oraz potępiają gwałt i przemoc na tle seksualnym; jak podkreśla nadawca, przykładem takich zachowań mogą być okaleczanie organów płciowych kobiet czy aranżowane małżeństwa. Motyw książek przedstawiony w następnym spocie nawiązuje do możliwości nauki o własnym ciele, zdrowiu seksualnym i związkach; informacje te, uwzględniając temat rozmnażania i zdrowia seksualnego człowieka powinny zawierać się  w systemie edukacji seksualnej dostępnej dla każdego obywatela. Wymowny rysunek klucza i zamka na ciele kobiety symbolizuje natomiast prawo do decyzji o świadomym macierzyństwie. Jak podkreśla komunikat kończący tę krótką scenę: „You have the right to choose if, or when, you have children” ("Masz prawo do decyzji czy, lub kiedy, mieć dzieci"). Nadawca odnosi się także do prawa kobiet do decydowania o własnym życiu i aktywności seksualnej. Ostatnia kreacja kampanii mówi o prawie do wyboru partnera. Obraz przedstawiający pocałunek dwóch mężczyzn odnosi się nie tylko do zrównania różnych orientacji seksualnych, ale także do możliwości decydowania o własnej tożsamości płciowej, niezależnie od cech anatomicznych, które przy urodzeniu decydują o przypisaniu dziecka do jednej czy drugiej płci.

Kampania stworzona przez Amnesty International ma charakter edukacyjny, w prosty sposób obrazuje prawa człowieka związanego z jego seksualnością; informacje przekazane w spotach stanowią jednak tylko wierzchołek góry lodowej w tak rozległym temacie, aby poszerzyć swoją wiedzę oraz wspomóc działania organizacji na rzecz obrony praw człowieka, nadawca zaprasza na stronę internetową (www.amnesty.org/mybodymyrights), na której znaleźć można także raporty przestawiające problem łamania praw człowieka, w tym także praw związanych z jego seksualnością, w różnych zakątkach świata, a także działalności fundacji na rzecz walki z tą sytuacją.

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
My body my rights
Czas:
2014.3.6
Tematy:
Prawa człowieka
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Internet
Wykonawca:
Hikaru Cho
Adresaci:
Opinia publiczna





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek