Znana francuska Fundacja Nicolas Hulot zajmuje się działalnością edukacyjną na rzecz ochrony środowiska i kształtuje postawy Eko-obywatela. W maju 2006 roku we współpracy z agencją CLM BBDO zorganizowała kampanię „Défi pour la Terre” (Wyzwanie dla Ziemi), której celem było uwrażliwienie społeczeństwa francuskiego na kwestie ochrony środowiska i zahamowanie takich praktyk, które przyczyniają się do jego degradacji. kampania motywowała do prostych, codziennych czynności, które w skali masowej mogłyby powstrzymać zagładę natury.
Na reklamie z martwą małpę w wannie widnieje hasło „Prendre un bain au lieu d’une douche détruit la planète” (Branie kąpieli zamiast prysznica niszczy planetę). Na drugiej – na którym leży delfin zaplątany w kable- „Laisser une Lampe allumée sans raison détruit la planète” (Zostawianie zapalonej lampy bez powodu niszczy planetę). Przy martwym gepardzie – „Faire tourner une machine à moitié vide détruit la planète” (Uruchomienie na wpół pustej pralki niszczy planetę).
Nośnikami kampanii były plakaty, foldery informacyjne i strona internetowa skierowana zarówno do dorosłych, jak i do dzieci. Fundacja organizuje również konferencje, zielone szkoły oraz stara się angażować w kampanię francuskie gwiazdy.
M.Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu