Jak elegancko zatuszować zadrapania? Jak skutecznie zamaskować podbite oko? Brytyjka Lauren Luke, znana wśród młodych kobiet ze swoich YouTube-owych tutoriali poświęconych tajnikom makijażu, zaprasza na kolejną lekcję. Tym razem wizażystka w filmiku instruktażowym zatytułowanym “How to look your best the morning after”(Jak wyglądać najlepiej, jak się da, dzień po) staje przed naprawdę trudnym zadaniem.
Jedna z pierwszych, autorskich porad Lauren trzymającej buteleczkę podkładu oraz pędzelek brzmi: „Jeśli masz wiele siniaków od silnego popchnięcia na stolik do kawy, możesz ostrożnie nakładać warstwę po warstwie, co delikatnie wszystko przykryje. Wiem że to musi boleć, ale zrób to jak najlepiej potrafisz”. Ten nietypowy kosmetyczny tutorial został stworzony przez agencję Bartle Bogle Hegarty na potrzeby Refuge – brytyjskiej organizacji działającej na rzecz dzieci i kobiet doświadczających przemocy domowej.
Według sondażu z 2009 roku przeprowadzonego przez Refuge i YouGov ponad połowa młodych kobiet między 18 a 21 rokiem życia przynajmniej raz padła ofiarą nadużycia ze strony chłopka, męża czy partnera. Tylko 41% z badanych wiedziała gdzie może szukać pomocy i wsparcia w takich sytuacjach.
Przekaz kampanii firmowanej postacią Lauren Luke pod hasłem “Don’t cover it up” (Nie zakrywaj tego) jest dobitny: przemoc domowa jest przestępstwem, które musi wyjść na światło dzienne – tylko w ten sposób można ją ukrócić. Jej celem jest nakłonienie ofiar przemocy domowej do przełamania milczenia i uświadomienie im, że nie pozostają same w swoim koszmarze. Jak informują twórcy kampanii aż 65% z nich milczy i tym samym skazuje się na cierpienie i izolację.
Spot renomowanej BBH nie jest innowacyjny. Na podobnym pomyśle została skonstruowana kampania agencji DDB Tribal Berlin “Crash course to shine” (Katastrofalna lekcja błyszczenia), odnosząca się do problemu wypadków samochodowych powodowanych przez kobiety poprawiające makijaż w czasie jazdy. Jednak nie nowatorskość jest tu najważniejsza. Spot bazujący na prostym, ale błyskotliwym koncepcie, ma potężną siłę oddziaływania. Wystarczy zerknąć na komentarze internautów oraz liczbę ponad 820.000 odsłon na YouTube, by przekonać się o jego popularności. Niewątpliwym atutem akcji jest również jej viralowy charakter oraz precyzyjnie obrana strategia dotarcia do grupy docelowej – video, poza stroną http://refuge.org.uk, znajduje się również na internetowym kanale Lauren, co pozwala wszystkim jej fankom na dzielenie się linkiem ze znajomymi i tym samym rozsyłanie informacji po całym świecie.
Marta Reutt
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem