logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  03.11.2016

Ludziki Lego na zakupach

Your browser does not support the video tag.


Na półkach sklepowych klocki Lego nie są żadną nowością. Ale teraz to bohaterowie Lego chcą kupić kawę, e-booka  oraz dokonać innych transakcji.

Jak pokazały badania przeprowadzone w brytyjskim hrabstwie Kent, jego mieszkańcy nie są świadomi swoich praw jako konsumenci, ze względu na co są narażeni na zostanie ofiarami nieuczciwych przedsiębiorców, akwizytorów lub naciągaczy. Władze hrabstwa postanowiły zawalczyć z tym zjawiskiem i zrealizować kampanię społeczną, której hasłem jest „Know your rights” („Znaj swoje prawa”). Czasem prosta zmiana ma duże znaczenie – mówi lektor w spocie. Zmiana miałaby dotyczyć refleksji przed zakupem, która sprawiłaby, że konsumenci jeszcze przed dokonaniem transakcji poznaliby swoje prawa, a nie dopiero później lub tylko wtedy, gdy pojawia się jakaś nieprawidłowość. Do tego nawiązuje również nazwa kampanii „Think before you buy” („Pomyśl zanim dokonasz zakupu”). 

Przygotowany spot ma uświadomić mieszkańców Kent, ale również konsumentów innych regionów, o tym, że przy dokonywaniu jakiejkolwiek transakcji, przy każdym zakupie mają określone prawa. Korzystając z przysługujących praw konsumenckich, można uniknąć problemów, nieprawidłowości lub łatwiej je rozwiązać, gdy już się pojawią.

Pomimo tego, że twórcy zastosowali dość nietypową, lekką i można powiedzieć zabawną formę, w której przedstawiony jest świat z klocków Lego, a bohaterami są bohaterowie również z tych klocków, to spot porusza ważną społecznie kwestię. Dzięki tej formie, przyciąga uwagę i ukazuje, że nawet zakup kawy w kawiarni jest zawiązaniem pewnego rodzaju kontraktu, to samo dzieje się przy zakupie używanego samochodu, zamówieniu usługi naprawienia dachu domu czy zakupie przez internet e-booka.

Joanna Grams

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Think before you buy
Czas:
2016.10.20
Tematy:
Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Kent County Council
Media:
Internet
Wykonawca:
Tom Sawyer Effect
Adresaci:
Mieszkańcy hrabstwa Kent, tamtejsi konsumenci
Hasło kampani:
Know your rights





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek