Na półkach sklepowych klocki Lego nie są żadną nowością. Ale teraz to bohaterowie Lego chcą kupić kawę, e-booka oraz dokonać innych transakcji.
Jak pokazały badania przeprowadzone w brytyjskim hrabstwie Kent, jego mieszkańcy nie są świadomi swoich praw jako konsumenci, ze względu na co są narażeni na zostanie ofiarami nieuczciwych przedsiębiorców, akwizytorów lub naciągaczy. Władze hrabstwa postanowiły zawalczyć z tym zjawiskiem i zrealizować kampanię społeczną, której hasłem jest „Know your rights” („Znaj swoje prawa”). Czasem prosta zmiana ma duże znaczenie – mówi lektor w spocie. Zmiana miałaby dotyczyć refleksji przed zakupem, która sprawiłaby, że konsumenci jeszcze przed dokonaniem transakcji poznaliby swoje prawa, a nie dopiero później lub tylko wtedy, gdy pojawia się jakaś nieprawidłowość. Do tego nawiązuje również nazwa kampanii „Think before you buy” („Pomyśl zanim dokonasz zakupu”).
Przygotowany spot ma uświadomić mieszkańców Kent, ale również konsumentów innych regionów, o tym, że przy dokonywaniu jakiejkolwiek transakcji, przy każdym zakupie mają określone prawa. Korzystając z przysługujących praw konsumenckich, można uniknąć problemów, nieprawidłowości lub łatwiej je rozwiązać, gdy już się pojawią.
Pomimo tego, że twórcy zastosowali dość nietypową, lekką i można powiedzieć zabawną formę, w której przedstawiony jest świat z klocków Lego, a bohaterami są bohaterowie również z tych klocków, to spot porusza ważną społecznie kwestię. Dzięki tej formie, przyciąga uwagę i ukazuje, że nawet zakup kawy w kawiarni jest zawiązaniem pewnego rodzaju kontraktu, to samo dzieje się przy zakupie używanego samochodu, zamówieniu usługi naprawienia dachu domu czy zakupie przez internet e-booka.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
-
15.03.2023
Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu