Kampania „Even dummies wear seatbelts” („Nawet lalki/głupcy zapinają pasy”) nie jest już najmłodsza, ponieważ pochodzi z 2007 roku. Została przygotowana na zlecenie fińskiego ministerstwa transportu przez Publicis Helsinki. Uwagę zwraca aktualność spotu telewizyjnego, który stanowi główny element tej akcji, ze względu na niezmienny problem braku bezpieczeństwa drogowego i ludzką głupotę prezentowaną w całej okazałości właśnie na drodze.
W ciekawym filmie twórcy najwyraźniej nie potrafili wyważyć proporcji pomiędzy głównym komunikatem a wydumaniem kreacji. Wiewiórka, która uderzeniem głowy rozłupuje orzech stanowi raczej przesadę.
Reklama nie odniosła sukcesu na żadnym konkursie, ale trafiła do zestawienia najbardziej przerażających kampanii społecznych w serwisach reklamowych i tak jest najczęściej oceniana, choć nie wydaje się, aby była szczególnie skandalizująca czy szokująca. Raczej sprawia wrażenie przegadanej i dość powierzchownie traktującej problem niestosowania się do nakazu zapinania pasów bezpieczeństwa w samochodach osobowych. Przerażające może być tylko przesłanie – wszyscy jesteśmy lalkami testującymi samochody w niebezpiecznych sytuacjach.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?