logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  08.06.2008

Ludzie drzewa



Główny dostawca energii elektrycznej w Nowej Zelandii przygotował kampanię o ludziach-drzewach, której celem było przekonanie szerokiej opinii publicznej, a w szczególności ludzi młodych, do zmiany swoich zwyczajów związanych z konsumpcją energii. Przedsiębiorstwo Genesis Energy starało się przybliżyć odbiorcom akcji, jak mogą w łatwy sposób poprzez swoje codzienne postępowanie, zredukować emisję gazów cieplarnianych.

Podstawowym elementem kampanii była ciekawie wykonana strona internetowa Tree People, pod adresem której mieściła się aplikacja pozwalająca odwiedzającym w każdym wieku tworzyć społeczność skupiającą się wokół idei walki z globalnym ociepleniem. Użytkownicy strony mogli „zasadzić” własne wirtualne drzewo, które zebrane wspólnie z innymi stawało się wirtualnym lasem. Wzrost lasu uzależniony był od kilku czynników, z których najważniejszymi były: oszczędność energii, częstotliwość odwiedzin w witrynie oraz czas w niej spędzony. Użytkownicy serwisu mogli łączyć się w grupy oraz zdobywać „sponsorów” wspomagających wzrost wirtualnego lasu. Projekt serwisu był nie tylko częścią kampanii, ale także formą rozrywki i spędzania wolego czasu. Dzieci i młodzież szkolna, która najbardziej aktywnie włączyła się w działalność witryny, mogła liczyć na nagrody rzeczowe dla siebie i swoich szkół.

Poza internetem kampania była promowana również w mediach tradycyjnych, jednak to część zrealizowana w strefie online spotkała się z najlepszym przyjęciem.

Dyrektor generalny Genesis Energy skomentował akcję: – Tree People to nie jest kampania na temat masowej przemiany, to raczej projekt obejmujący wiele małych kroków, które możemy zrobić wszyscy razem.

Dzisiaj wirtualne sadzenie drzew to nie novum, trzeba jednak podkreślić, że inicjatywa Tree People prowadzona była w połowie 2008 roku i w tamtym czasie była pionierska i najwyraźniej inspirująca, czego dowodem jest naśladownictwo tego pomysłu przez wiele instytucji i firm, w tym także polskich.
B. Piekło


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek