logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  16.06.2010

Łóżkowe pozycje

Your browser does not support the video tag.


Tuż przed wakacjami ulice Milwaukee zapełniły się dziesiątkami materacy i kanap, na których z daleka widoczna była pomarańczowa postać dziecka. Nie służyły one bynajmniej do tego, by strudzeni mieszkańcy mogli sobie na nich odpocząć – stanowiły element śmiałej kampanii Departamentu Zdrowia Milwaukee, która w związku z powtarzającymi się przypadkami śmierci niemowląt podczas snu miała nakłonić rodziców do zaprzestania dzielenia łóżka ze swoimi dziećmi. Od początku roku w wyniku nieostrożności rodziców i niebezpiecznych warunków snu (ilustruje to film reklamowy) zmarło 10 dzieci.

Hasła na ostemplowanych materacach ostrzegały: „Babies who sleep here don’t always wake up” (Dzieci, które tu śpią, nie zawsze się budzą), „Imagine how many babies would still be alive if they’d slept in a crib” (Wyobraź sobie, jak wiele dzieci nadal by żyło, gdyby spały w swoim łóżeczku).

Kampanię promowała również reklama prasowa przedstawiająca łoże małżeńskie, którego wezgłowie ma kształt nagrobka. Przekaz jest jednoznaczny: „For too many babies last year, this was their final resting place.” (Dla zbyt wielu dzieci w ubiegłym roku było to miejsce ostatniego spoczynku).

Telewizyjny spot pt. „Rethink your position” (Przemyśl swoją pozycję) pokazywał, że właściwe (bezpieczne) miejsce dla dziecka to jego łóżeczko, a nie sypialnia rodziców. Film stawiał rodzicom pytanie: „Still think sleeping with your baby is a good idea? („Czy dalej uważasz, że spanie ze swoim dzieckiem to dobry pomysł?”)

Kampania jest częścią szerzej zakrojonych działań ze strony Departamentu Zdrowia miasta Milwaukee na rzecz promowania bezpiecznych nawyków wśród rodziców. Gary Mueller z agencji Serve Marketing mówi o kampanii: – Czuliśmy, że musimy zrobić coś odważniejszego, by zdobyć uwagę ludzi, ponieważ konwencjonalne taktyki marketingowe nie wydają się działać.
A. Jastrzębska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Stamped mattresses
Czas:
2010.6.11 - 2010.7.10
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Milwaukee Health Department
Media:
Ambient, telewizja, internet, prasa
Wykonawca:
Serve Marketing
Adresaci:
Rodzice małych dzieci, mieszkańcy Milwaukee
Hasło kampani:
Babies who sleep here don’t always wake up. (Dzieci, które tu śpią, nie zawsze się budzą);





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek