logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Łódź w brunatnym klimacie
24.03.2009
Tematy: Wydarzenia

Łódź w brunatnym klimacie



Pokaz filmu, ozdabianie eko-toreb oraz koncert zespołu PaliSie! to elementy „KLIMATYCZNEJ ŁODZI”, czyli ekologicznej akcji obywatelskiej, która odbędzie się 24 marca w Łodzi. Wydarzenie nawiązuje do planów budowy kopalni odkrywkowej w Rogoźnie i ma podnieść świadomość na temat klimatycznych zagrożeń dla regionu łódzkiego. Organizatorami wydarzenia są Klub Przyjaciół Ziemi, Grupa Lokalna Greenpeace i Klub-Galeria LUKA.

W trakcie akcji, która rozpocznie się o godz. 17.30, zostanie wyświetlany film “Niewygodna prawda” w reżyserii Davis Guggenheim (USA, 2006) dotyczący zmian klimatycznych na Ziemi oraz ukazujący dramatyczne skutki efektu cieplarnianego. Film stawia pytanie czy na ratowanie Ziemi nie jest już za późno. Uczestnicy wydarzenia będą mogli także własnoręcznie ozdobić eko-torby Klubu Przyjaciół Ziemi szablonem Klimatycznej Łodzi autorstwa Pawła Kupczaka. Przez cały wieczór będą działały także punkty informacyjne Greenpeace i Klubu Przyjaciół Ziemi, gdzie będzie można napisać petycję przeciwko budowie kopalni odkrywkowej w Rogóźnie.

Greenpeace w swym stanowisku dotyczącym pozyskiwania i wykorzystywania węgla w Polsce oraz planów rozpoznania i eksploatacji złoża Rogóźno podkreśla: „Plany eksploatacji węgla brunatnego ze złoża Rogóźno niosą ze sobą groźbę katastrofy ekologicznej, nieodwracalnego zniszczenia zasobów solanki występujących na tym terenie i związanych z nimi walorów uzdrowiskowych oraz niebezpieczeństwo problemów społecznych, które dotkną bezpośrednio tysiące ludzi. Eksploatacja i spalanie węgla z tego złoża będą przyczyniać się do dalszych zmian klimatycznych. Greenpeace stanowczo sprzeciwia się planowanej inwestycji – jesteśmy przeciwni zarówno rozpoznaniu złoża, jak i jego eksploatacji”.

Dyskusja nt. budowy kopali w Rogoźnie toczy się w środowisku lokalnym organizacji ekologicznych oraz samorządu. Zaktywizowała także internautów – na blogu www.niedlakopalni.blog.onet.pl zamieszczane są na bieżąco informacje dot. kopalni, artykuły z prasy, stanowiska różnych środowisk, itp.
M. Czerepak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek