Łódź – niekoniecznie urodziwa, ale kreująca
Niekoniecznie urodziwa, niekoniecznie miejsce na biznes, niekoniecznie miejsce na rozwój – opowiadający o Łodzi mieszkańcy nie kreślą wizji idealnego miasta i ze zrozumieniem podchodzą do stereotypu ośrodka przemysłowego, który czasy świetności ma już za sobą. Wszyscy jednak są zdania, że łódzka atmosfera sprzyja twórczości i produktywności sprawiając, że jest to odpowiednie miejsce do pracy i życia.
Kampania "Łódź Kreuje" ma zareklamować miejscowość nad rzeką Ner jako Centrum Przemysłów Kreatywnych. Do takich, według informacji na stronie www kampanii, zalicza się reklama, film i wideo, architektura, muzyka, rynek sztuki i antyków, sztuki performatywne, gry komputerowe i wideo, rynek wydawniczy, rzemiosło, oprogramowanie, wzornictwo, radio i telewizja oraz projektowanie mody. W spotach o swoim spojrzeniu na Łódź opowiadają prowadzący tam swoje projekty: Michał Bieżyński – założyciel Fundacji Urban Forms, zajmującej się promocją niezależnych inicjatyw kulturalnych, sportowych i artystycznych, odpowiedzialnej za stworzenie wielkoformatowych murali w mieście, Rafał Lejman – projektant i właściciel marki odzieżowej RUSH, Kuba Wandachowicz – współzałożyciel lokalu DOM i członek zespołu Cool Kids Of Death oraz Dorota Chochlewicz, założycielka firmy Zaczarowany Ołówek, prowadzącej warsztaty artystyczne dla dzieci. Wszyscy pojawiają się także w 6-minutowym filmie, w którym ich wrażenia uzupełniają perspektywę starszych mieszkańców miasta, wspominających dawną Łódź i pracę w zakładach przemysłowych.
Kampanijne spoty przygotowała agencja K2, a autorem koncepcji był Daniel Rakus, senior creative i copywriter, łodzianin, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Zdjęcia do billboardów, przedstawiające hasło kampanii jako wpisane w otoczenie przestrzenne obiekty, stworzone z różnych materiałów, wykonał również pochodzący z Łodzi Paweł Fabjański. Za realizację outdooru i internetu odpowiedzialna jest agencja DSK.
Działania medialne są częścią szerszego projektu. W grudniu ubiegłego roku komisja pod przewodnictwem wiceprezydent Agnieszki Nowak wybrała nowe logo miasta, inspirowane alfabetem stworzonym przez Władysława Strzemińskiego, łódzkiego artystę awangardowego, współzałożyciela tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych. Logo zaprojektowała Justyna Żychalska z agencji Pheno. Promowany był m.in. za pośrednictwem wybranych w konkursie gadżetów: grze pod nazwą "Alfabeta" przypominającej scrabble, damskiej torbie z filcu oraz komplecie wieszaków na ubrania. Tuż po premierze pojawiło się także na… chlebie w piekarniach Jaś i Małgosia.
Całkowity koszt projektu wyniósł ponad 1 milion złotych, z czego 310 tys. pochodziło z środków Urzędu Miasta Łodzi, a pozostała kwota została pozyskana z środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca