Czy określenie kobiety słowem „kaszalot”, czytanie cudzych maili albo pisanie złośliwych komentarzy na portalach społecznościowych przekracza granice zachowań społecznie akceptowanych czy jeszcze nie? Tego rodzaju pytania stawia kampania „The Line”, dotycząca szacunku w relacjach międzyludzkich.
Kampania skierowana jest do ludzi między 12 a 20 rokiem życia, a także do ich nauczycieli i rodziców. Jej głównym celem jest uświadomienie młodym osobom, jakie zachowania pozwalają budować zdrowe relacje i związki. Chodzi o to by zachęcić młodzież do rozmowy na temat różnych aspektów komunikacji międzyludzkiej – zarówno pozytywnych, jak zaufanie, deklarowanie oczekiwań, jak i negatywnych czyli przemocy albo molestowania seksualnego.
Przedsięwzięcie, którego inicjatorem jest australijski rząd, jest realizowane na wielu płaszczyznach. W ramach akcji funkcjonuje strona internetowa kampanii oraz strona na Facebooku, a także reklamy prasowe i radiowe skierowane zarówno do młodych ludzi, jak i do ich opiekunów. Hasła pojawiające się w kampanii nawiązują do konkretnych sytuacji, które mogą stanowić problem dla nastolatków.
Wizualna strona kreacji nawiązuje do idei kampanii zawartej w pytaniu: „Where do you draw the line?” („Gdzie narysujesz granicę?”). Plakaty i filmy tworzone są w tej samej konwencji, na zasadzie obrazu rysowanego jedną, nieprzerwaną linią. Każdy odwiedzający stronę ma możliwość stworzenia w ten sposób własnego rysunku oraz umieszczenia go w facebookowej galerii, na profilu akcji.
Twórcy kampanii podkreślają fakt, że pierwsze doświadczenia w związkach mogą mieć duży wpływ na całe dorosłe życie, dlatego tak ważne jest uczenie młodzieży tworzenia zdrowych relacji.
Strona kampanii: www.theline.gov.au
J.Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym