logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Walka z przemocą
   ──────  27.08.2013

Liam Neeson o tym, co niewidzialne

Your browser does not support the video tag.


Aktor Liam Neeson zabiera widzów w podróż po na pozór opustoszałych miejscach. Słychać w nich jednak stłumione dźwięki i wydaje się, że niedawno coś się w nich wydarzyło.

W pokoju nastolatka uderza widok rozsypanych leków wskazujących na próbę samobójstwa obok włączonego komputera. Na ulicy, wśród brudu, hałasu i bałaganu, wyróżnia się małe łóżeczko, a w zasadzie „legowisko”, otoczone wianuszkiem przytulanek. Choć dźwięki i rekwizyty wyraźnie wskazują, że jakieś wydarzenie miało miejsce, bohaterów nie widać. Ale czy oznacza to, że ich nie ma?

O tym, co wydarzyło się na pokazywanych scenach, opowiada głos z offu. Informuje, że nastolatek podjął próby samobójczej w reakcji na cyberprzemoc, w szkole dziecko jest bite przez nauczyciela na oczach reszty klasy, na ulicy piętnastoletnia dziewczyna pada ofiarą gwałtu przez miejscowy gang. Głos z offu musi opowiedzieć co się stało i scharakteryzować bohaterów, gdyż ofiary przemocy z reguły pozostają niewidoczne dla otoczenia, tak w reklamowym filmie, jak i w rzeczywistości.

Celem tej kampanii, prowadzonej obecnie przez amerykański oddział UNICEF-u, jest unaocznienie problemu niedostrzegania przemocy wobec dzieci. Ambasador akcji, aktor Liam Neeson, który podkłada swój głos do offu, pojawia się w na koniec filmu przekonując: „Just because you can see the violence against children doesn’t mean it isn’t there. Make invisible visible” („Bez względu na to czy dostrzegasz przemoc wobec dzieci, nie oznacza to, że jej tam nie ma. Spraw, by niewidzialne stało się widzialne”).

Kampania jest reakcją na ostatnie wstrząsające wydarzenia mające miejsce na całym świecie: morderstwa dzieci w wieku przedszkolnym w Chinach, postrzelenie 11-letniej Malali Yousafzai w Pakistanie czy masakra dzieci w szkole w Connecticut. Organizatorzy apelują, że przemoc wobec dzieci, w różnych formach, ma miejsce w sferze publicznej i prywatnej, w szkole, i w domu. Społeczne zobojętnienie wobec tego problemu sprawia, że okres dzieciństwa staje się koszmarem dla ludzi z całego świata bez braku nadziei na pomoc. Dodają także, że pierwszym krokiem do poprawy bytu dzieci jest dostrzeżenie zjawiska przemocy w najbliższym otoczeniu. 

Film promocyjny stara się uwrażliwić na problem konfrontując percepcję zjawiska przemocy wobec dzieci przez społeczeństwo z dramatyczną rzeczywistością. Wydaje się jednak, że ostremu przekazowi nie towarzyszy stosownie dobrana i widoczna recepta na rozwiązanie problemu, co może w przyszłości zadecydować o jego skuteczności.

Małgorzata Osowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
End violence against children
Czas:
2013.7.31 - 2013.8.30
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Walka z przemocą
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
UNICEF USA
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Naked Communications
Adresaci:
Świadkowie przemocy wobec dzieci
Hasło kampani:
Just because you can see the violence against children doesn’t mean it isn’t there. Make invisible visible (Bez względu na to czy dostrzegasz przemoc wobec dzieci, nie oznacza to, że jej tam nie ma. Spraw, by niewidzialne stało się widzialne)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.12.2023

    Kształt bezpieczeństwa


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 22.11.2023

    Prawda jest taka


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek