logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  18.08.2010

Lepsze brudne szyby



Skrzyżowanie w mieście, czerwone światło. Do samochodów podbiegają dzieci oferując / wymuszając mycie szyb. Zielone światło – dzieci uciekają z ulicy. Na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach można spotkać „małych przedsiębiorców” z myjką, płynem do mycia oraz butelką z wodą.

Akcja przebiega błyskawicznie: pada pytanie o chęć skorzystania z usług zmywacza, lub też na szybę jest wylewana woda. Odpowiedź na ogół nie ma znaczenia. Kierowcy i tak zostają uszczęśliwieni usługą, za którą nie muszą płacić. Na ogół jednak płacą, zachęcając dzieci do praktykowania działań w stosunku do kolejnych osób.

Walka małych czyścicieli z czasem, kierowcami, policją oraz strażą miejską trwa szczególnie intensywnie w okresie wakacyjnym. Stawką, oprócz zarabianych przez niepełnoletnich pieniędzy, jest bezpieczeństwo ich i innych użytkowników dróg.

Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych we Wrocławiu prowadzi akcję społeczną „Samochód myję sam”, której celem jest uwrażliwienie kierowców na szkodliwość zjawiska mycia szyb w samochodach przez dzieci na ulicach. Zadaniem przedsięwzięcia jest również zachęcenie użytkowników dróg do reagowania na takie sytuacje, poprzez informowanie Straży Miejskiej oraz Policji o tym fakcie.

Tego typu „działalność gospodarczą” podejmują najczęściej dzieci o złej sytuacji materialnej. Organizatorzy kampanii zwracają uwagę na fakt, że płacenie im za mycie szyb nie rozwiązuje długofalowo ich problemu, zachęcając do dalszego ryzykowania życia i zdrowia. Sensowniejszym rozwiązaniem jest finansowe wsparcie organizacji pozarządowych zajmujących się opieką nad dziećmi i młodzieżą.

W ramach kampanii organizatorzy przekazują kierowcom „kartoniki” z informacją o potrzebie reagowania na wymuszanie mycia szyb samochodów. Kartoniki z logo akcji kierowcy mogą umieścić za przednią szybą, informując w ten sposób dzieci i młodzież, że nie są zainteresowani proponowaną przez nich usługą.

Kartoniki są dostępne m.in. w Centrum Obsługi Mieszkańców przy ul. G. Zapolskiej 2 wydającym dokumenty prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego pojazdów jak również w pozostałych Centrach Obsługi Mieszkańca przy pl. Nowy Targ 1/8 i ul. Kotlarskiej 41. Zostały przekazane również Straży Miejskiej.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek