logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Leniwiec po „trawce”
07.01.2016
Tematy: Kampanie, Australia, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Leniwiec po „trawce”

Your browser does not support the video tag.


"Zjarany leniwiec" pisze egzamin, bierze udział w rodzinnej kolacji i próbuje bawić się na imprezie. Australijscy nastolatkowie Delilah, Jason i Dan pod wpływem marihuany przeistoczyli się we wspomniane zwierzę i mają problemy ze spowolnioną reakcją na otaczającą ich rzeczywistość. Czyżby tak australijski rząd wyobrażał sobie skutki palenia marihuany w realnym życiu?

"You’re worse on weed" ("Jesteś gorszy po trawce") z hashtagiem #stonersloth (#leniwiecpalacz) to pomysł rządu Nowej Południowej Walii  na walkę z problemem rosnącej liczby młodych ludzi, palących marihuanę. Zwierzę przedstawione w spotach ma być odniesieniem do negatywnych skutków palenia tzw. "zioła", czyli – zdaniem twórców – ogólnym spowolnieniem reakcji, wykluczającym z życia rodzinnego, szkolnego, jak i rozrywkowego.

Należy jednak zadać pytanie czy autorzy spotów aby na pewno zrozumieli, do kogo kierowana jest kampania, i – przede wszystkim – czy ma ona szansę spowodować oczekiwane zmiany? Bynajmniej. Spoty co prawda spotkały się z zainteresowaniem społeczności internetowej, ale chyba nie takich reakcji oczekiwali ich twórcy. Problem nadużywania marihuany zszedł zupełnie na drugi plan, a sama kampania spotkała się w sieci z szeregiem drwin i żartów. Na Twitterze pojawiły się m.in. komentarze takie jak: Pierwsza myśl po obejrzeniu #stonersloth to "jak bardzo zjarni marihuaną musieli być ludzie, którzy to stworzyli?(@laureningram).

Nawet sam premier Nowej Południowej Walii – Mike Baird – o samym pomyśle wypowiada się z pewną ironią: Właśnie widziałem spoty #StonerSloth. Nie jestem pewien skąd chłopaki z ekipy reklamy w rządzie Nowej Południowej Walii wzięli rodzeństwo Chewbacki, ale te filmy to… naprawdę coś. – pisze Baird na swoim Twitterze.

Powiedzenie "nieważne co mówią, ważne żeby mówili" niestety nie sprawdza się w tym przypadku. Szanse na zmianę zachowań młodych ludzi pod wpływem kampanii są nikłe, chyba że twórcy wcale nie mieli celów profilaktyczno – prewencyjnych.

Joanna Bącela



Nazwa kampanii:
You’re worse on weed #stonersloth
Czas:
2015.12.10
Nadawca:
Rząd Nowej Południowej Walii
Media:
Internet
Wykonawca:
Saatchi&Saatchi
Adresaci:
Osoby palące marihuanę, ludzie młodzi





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek