logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  25.05.2016

Lekarze, tatuatorzy i fryzjerzy zmniejszą ryzko



W czerwcu rusza kampania społeczna „HCV Jestem świadom” służąca podniesieniu poziomu wiedzy społeczeństwa o wciąż istotnym problemie zakażeń HCV i wynikającej z tego potrzeby wykształcenia postawy czynnej, polegającej na podejmowaniu działań zmniejszających ryzyko zakażenia HCV. 
Kampanię realizuje Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-PZH w Warszawie.

HCV (ang. Hepatitis C Virus) jest to wirus wywołujący wirusowe zapalenie wątroby typu C. Zakażenie wirusem HCV przebiega w większości przypadków bez charakterystycznych objawów i może ujawnić́ się̨ po wielu latach trwania w postaci marskości lub raka wątrobowokomórkowego. Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce przez NIZP-PZH wskazują, że świadomość na temat zakażeń HCV w społeczeństwie jest  wciąż zbyt niska. Ponad połowa osób (55%) deklaruje, że nie słyszała o wirusie HCV.

W ramach Projektu „Zapobieganie zakażeniom HCV” realizowane są działania edukacyjne skierowane do środowisk kluczowych z punktu widzenia walki z zakażeniami wirusem HCV, tj. do pracowników zawodów medycznych, w tym lekarzy oraz pielęgniarek, lekarzy ginekologów, hepatologów, położnych oraz lekarzy stomatologów. Ponadto prowadzone są szkolenia dla osób uprawiających zawody pozamedyczne przy których może dochodzić do transmisji HCV i innych zakażeń krwiopochodnych, a w szczególności do pracowników salonów kosmetycznych, tatuażu oraz studiów fryzjerskich. Szkolenia te dostępne są też nieodpłatnie dla każdego w formie e-learningu (www.hcv.pzh.gov.pl).

W ramach kampanii powstają m.in. spot telewizyjny, spot radiowy, materiały drukowane oraz portal internetowy kampanii. Przewidziany jest też bezpośredni udział w wybranych imprezach zbiorowych i festynach organizowanych między innymi przez samorządy w Polsce.

Za strategię i kreację jest odpowiedzialna Agencja TELESCOPE. Spot w reżyserii Piotra Onopy produkuje Papaya Films. Za zakup mediów odpowiada Mastermind Media.

Działania te podejmowane są przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego–PZH w ramach realizowanego Projektu „Zapobieganie zakażeniom HCV” współfinansowanego  przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej  oraz Ministra Zdrowia.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek