Pod hasłem “Nieuwaga może Cię drogo kosztować” władze Miasta Stołecznego Warszawy rozpoczęły kampanię „Legalna taksówka”, skierowaną do mieszkańców Warszawy, a także do osób przyjezdnych i turystów. Jej celem jest zapoznanie pasażerów korzystających z przewozów taksówkowych ze stosowanymi cenami oraz wyglądem licencjonowanej taksówki.
Kampania została zorganizowana w związku z informacjami o nieprawidłowościach w świadczeniu usług przewozowych. Skargi i zażalenia dotyczyły m.in. wysokości opłat pobieranych przez przedsiębiorców realizujących przewozy pojazdami podobnymi do taksówek, a także przez taksówkarzy.
Ulotki i plakaty kampanii informują o tym, jak powinna wyglądać licencjonowana taksówka oraz jakie powinny obowiązywać ceny za przewóz. Zostaną one umieszczone na dworcach kolejowych i autobusowych, w środkach komunikacji miejskiej oraz w dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców.
Wygląd taksówki warszawskiej reguluje uchwała Rady m.st. Warszawy (nr XXXIX/1199/2008 z dnia 28.08.2008 r. ze zm.) zgodnie z którą warszawska taksówka oznakowana jest:
• pasami żółto – czerwonymi naklejonymi pod szybami, wzdłuż przednich drzwi,
• herbem Warszawy (syrenki) umieszczonym w środkowej części przednich drzwi po obu stronach pojazdu,
• numerem bocznym umieszczonym na pasach,
• hologramem z numerem licencji i numerem rej. pojazdu, naklejonym w górnym prawym rogu przedniej szyby,
• tabliczką informującą o taryfie opłat, naklejoną na przedniej szybie w jej dolnym prawym rogu,
• tabliczką informującą o opłacie za 1km na taryfie 1, umieszczoną na szybie tylnych prawych drzwi.
Ceny za przejazd taksówką reguluje uchwała Rady m. st. Warszawy (nr XXXVI/478/2001 r. z dnia 25.06.2001 r. ze zm.) zgodnie z którą:
• maksymalna opłata za 1km na taryfie 1-ej wynosi 3,00 zł, (taryfa 1 obowiązuje w dni powszednie w godz.6.00 – 22.00),
• opłata początkowa wynosi 6,00 zł,
• opłata za 1 godz. postoju wynosi 40,00 zł.
Kampania “Legalna taksówka” będzie prowadzona do końca 2009 roku.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko