logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Legalna prostytucja – za i przeciw
19.11.2013
Tematy: Wydarzenia

Legalna prostytucja – za i przeciw



20 listopada (środa) o godz. 18.00 w siedzibie Fundacji Feminoteka (ul. Mokotowska 29a, wejście od ul. Marszałkowskiej 34/50).

W debacie o prostytucji pojawiają się głosy, które opowiadają się za jej legalizacją, co miałoby zapewnić lepszą ochronę osobom pracującym w sektorze usług seksualnych, jak stało się to w takich krajach jak Niemcy czy Holandia. Są także głosy, które opowiadają się za kryminalizacją prostytucji poprzez karanie klientów, jak np. w Szwecji, gdzie rozwiązanie takie przyjęto w 1999 roku.

W ruchu feministycznym sporu o prostytucję jednoznacznie nie rozstrzygnięto. Część organizacji stoi na stanowisku, że prostytucja to taki sam zawód jak każdy inny, inne – jak np. European Women’s Lobby (EWL) – uważają, że w przypadku prostytucji nie można mówić o wolnym wyborze, że zawsze będzie się ona wiązała z jakąś formą przymusu, dlatego należy zrobić wszystko, aby raz na zawsze problem ten został rozwiązany. Na początku października br. część posłanek i posłów z Parlamentu Europejskiego zaapelowała o „Europę wolną od prostytucji”, wspierając w ten sposób kampanię EWL, w którą włączyło się 200 organizacji pozarządowych z całej Europy. Prostytucja wiąże się często z problemem handlu kobietami. Polska z kraju pochodzenia, jakim była w latach dziewięćdziesiątych, stała się krajem tranzytowym i docelowym, w którym coraz więcej kobiet z innych krajów zmuszanych jest do pracy w sektorze usług seksualnych.

W debacie udział wezmą:

  • dr Barbara Błońska – radczyni prawna, adiunkt w Katedrze Kryminologii i Polityki Kryminalnej na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji UW; absolwentka Helsińskiej Szkoły Praw Człowieka przy Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka; autorka pracy doktorskiej „Zjawisko prostytucji w świetle badań kryminologicznych”
  • dr Izabela Desperak – socjolożka gender, adiunkt w Instytucie Socjologii Polityki i Moralności Uniwersytetu Łódzkiego, związana z nieformalną grupą Łódź Gender, redaktorka książki „Homofobia, mizoginia i ciemnogród? Burzliwe losy kontrowersyjnych ustaw” (2008), autorka książki „Płeć zmiany. Zjawisko transformacji w Polsce z perspektywy gender” (2013)
  • dr Agnieszka Graff – kulturoznawczyni związana z Ośrodkiem Studiów Amerykańskich, Absolwentka Oksfordu i Szkoły Nauk Społecznych IFiS PAN. Członkini zespołu Krytyki Politycznej i Rady Kongresu Kobiet Polskich. Autorka książek: „Świat bez kobiet. Płeć w polskim życiu publicznym” (2001); „Rykoszetem. Rzecz o płci, seksualności i narodzie” (2008) i Magma (2011) oraz licznych artykułów naukowych i publicystycznych poświęconych myśli feministycznej, płci w kulturze popularnej i ruchowi kobiecemu w Stanach Zjednoczonych i w Polsce. Regularnie publikuje w „Gazecie Wyborczej” i „Dzienniku Opinii”
  • Katarzyna Kwiatkowska – dziennikarka specjalizująca się w tematyce wschodniej. Dla tygodnika „Polityka” prowadzi blog „Zrozumieć Rosję”. Przygotowuje książkę reportażową o Ukrainie, która ukaże się jesienią 2014 roku w Wydawnictwie Czarne
  • Irena Dawid-Olczyk – przedstawicielka La Strady. Fundacji przeciwko Handlowi Ludźmi i Niewolnictwu

Moderować debatę będzie Agnieszka Grzybek, koordynatorka programu regionalnego „Demokracja płci” Fundacji im. Heinricha Bölla.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek