logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Kraje, Inne
   ──────  09.04.2018

Laser to nie zabawka! – ostrzega Urząd Lotnictwa Cywilnego



Mikołaj Wild, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury oraz Piotr Samson, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zainaugurowali ogólnopolską kampanię społeczną „Laser to nie zabawka”. Jej celem jest podniesienie świadomości wśród społeczeństwa na temat niebezpieczeństwa jakie niesie za sobą zabawa laserem poprzez kierowanie jego wiązki w stronę samolotów.

Urząd Lotnictwa Cywilnego obserwuje niepokojący wzrost liczby incydentów z użyciem lasera. W 2017 roku w Polsce zgłoszono ich 136, w tym 111 dotyczyło samolotów pasażerskich.

„Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że kierując wiązkę lasera w stronę samolotu można oślepić pilota. Zasięg laserów jest coraz większy. Przybywa też osób, które dla zabawy celują laserem w kokpit samolotu. Celem kampanii jest dotarcie do tych, którzy są nieświadomi zagrożenia jakie ich zabawa stwarza dla ruchu lotniczego” – powiedział Minister Mikołaj Wild, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury. „Pilot ma do wykonania szereg czynności, które wymagają skupienia, dlatego dekoncentracja w tym momencie może stworzyć zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu, a w konsekwencji zdrowia i życia załogi oraz pasażerów” – dodał.

Przestrzegając przed kierowaniem wiązki lasera w stronę samolotów, firmy marketingowe Walk, hi.advertising, Szut Szut Studio i Coloroffon przygotowały kreację kampanii „Laser to nie zabawka”.Inicjatywa ma na celu zwiększyć świadomość społeczną o zagrożeniu jak również przedstawić konsekwencje prawne dla sprawców takiego oślepiania.

„Celem naszej kampanii jest również uświadomienie konsekwencji karnych za takie nieodpowiedzialne działanie. Prawo lotnicze wyraźnie zabrania emitowania wiązki lasera w kierunku statku powietrznego. Za złamanie tego przepisu, grozi nawet kara pozbawienia wolności do roku”. – podkreślił Prezes Samson. Dodał, że doświadczenia innych krajów jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone czy Kanada, które już przeprowadziły podobne kampanie informacyjne pokazują, że tylko akcja edukacyjna na temat zagrożeń związanych z oślepianiem pilotów może zahamować wzrost tego typu incydentów i poprawić bezpieczeństwo w lotnictwie cywilnym.

Opublikowany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego 9 kwietnia 2018

W ramach akcji informacyjnej „Laser to nie zabawka” przygotowano spot edukacyjny oraz plakaty i animacje, które będzie można zobaczyć w mediach społecznościowych, na terenie lotnisk, środkach komunikacji miejskiej w Warszawie oraz w sieci kin. Partnerami kampanii są Ministerstwo Infrastruktury, Lotnisko Chopina oraz Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.

Laser to nie zabawka

Zielone światło nie zawsze oznacza przyzwolenie ❎ ‼️#LaserToNieZabawka

Opublikowany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego 28 marca 2018

– W spocie przedstawiliśmy najczarniejszy z możliwych scenariuszy. Zastosowaliśmy też narrację w pierwszej osobie, wierząc, że każdy z widzów będzie mógł utożsamić się z bohaterem i wyobrazić sobie siebie w takiej sytuacji. Może, kiedy zrozumie, jakie czekają go konsekwencje, zrezygnuje z ryzykownej zabawy laserem – opisuje Wioletta Wiertel, account executive w agencji Walk. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Szut Szut Studio, a postprodukcją – Coloroffon. Reżyserem jest Tomasz Goldbaum, a za zdjęcia odpowiada Jakub Giza.

 

Laser to nie zabawka   | 


Tematy:
Inne
Kraje:
Polska





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek