Las w ogniu w oku
Narkotyki sieją spustoszenie… w kolumbijskiej dżungli. Okazuje się, że szkody wyrządzone przez te używki nie ograniczają sie "tylko" do organizmu osoby uzależnionej i jej najbliższego otoczenia, ale także wpływają negatywnie na środowisko. 14 maja w Kolumbii rozpoczęła się kampania przedstawiająca na reklamach zamkniety w tęczówce oka płonący las – symbol dewastacji i niszczenia przyrody przez człowieka.
Produkcja kokainy w Kolumbii jest ogromnym zagrożeniem dla równikowych lasów. Aby stworzyć przestrzeń uprawną, dotychczas zrównano z ziemią ponad 2 miliony hektarów tropikalnej dżungli, w tym tereny należące do parków narodowych. Powstający podczas palenia lasu dym jest głównym źródłem zanieczyszczenia w Kolumbii.
Kampania realizowana wspólnie przez ONZ i organizację Shared Responsibility została przygotowana przez agencję Leo Burnett. Plakaty opatrzono hasłem "Drugs effects are devastating. Each gram of cocaine consumed around the world, causes the extinction of 4 square meters of colombian jungles." ("Narkotyki niszczą. Każdy gram kokainy spożyty na całym świecie to dewastacja 4 metrów kwadratowych kolumbijskiej dżungli".) Akcja ma na celu uświadomienie ekologicznych skutków hodowli kokainy i zachęcenie do działań mających na celu ochronę szaty roślinnej Kolumbii.
Organizacja Shared Responsibility została założona w 2005 roku. Celem jej działań jest zapobieganie wycinaniu lasów równikowych pod hodowle kokainy.
K. Kondracka
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2023
Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!
-
15.03.2023
Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu