logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Szwecja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc rozwojowa, Pomoc społeczna
   ──────  13.05.2013

„Lajki” to nie waluta

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Dwóch mężczyzn sprawdza, czy uda im się zapłacić rachunki liczbą "polubień" na Facebooku.

Czy wyda pan resztę z 500 "lajków"? – pyta jeden z nich, podziwiając idealnie ogoloną brodę i przyglądając się zdziwionej minie fryzjera. W ramach najnowszej kampanii Likes don’t save lives ("Lajki nie ratują życia") szwedzkiego oddziału Unicef, dwóch panów odwiedziło również restaurację i sklep odzieżowy.

Powstałe w ten sposób trzy spoty w łagodny sposób przedstawiają absurdalność myślenia, iż polubienie fanpage’a organizacji pozarządowej na portalu społecznościowym Facebook przekłada się na bezpośrednią pomoc potrzebującym: “Like us on Facebook, and we will vaccinate zero children against polio” ("Polub nas na Facebooku, a nie zaszczepimy ani jednego dziecka przeciw polio").

Bardziej wstrząsający, czwarty spot pokazuje 10-letniego chłopca, który po śmierci matki musi opiekować się młodszym bratem. Chłopiec zwraca się bezpośrednio do kamery z wiarą, że dzięki "lajkom" otrzyma pomoc: Czasami boję się, że zachoruję tak samo jak moja mama. Kto wtedy zaopiekuje się moim bratem? Szwedzka strona Unicef ma dziś 177 000 fanów na Facebooku. Może do lata zdobędą ich 200 000. Wtedy będziemy bezpieczni.

Chociaż dotarcie do jak największej ilości użytkowników portalu, tym samym inwestowanie w „społeczną walutę”, stanowi ważną część działań promocyjnych, Unicef, stający tym razem w obronie dzieci narażonych na śmiertelne choroby, wyraża niezadowolenie i rozczarowanie wsparciem, które obecnie zatrzymuje się na mediach społecznościowych: „We have nothing against likes, but vaccine costs money” ("Nie mamy nic przeciwko 'polubieniom’, ale szczepionki musimy kupować za pieniądze).

Celem kampanii "Likes don’t save lives" jest zatem przekierowanie zainteresowania z Facebooka na platformy płatnicze typu unicef.se/poliovaccin, gdzie użytkownik internetu w prosty sposób może zakupić np. szczepionkę przeciw chorobie Heinego-Medina. Najmniejsza ampułka leku, warta 49 koron szwedzkich (ok. 4 euro), może uratować życie 14 dzieci.

Małgorzata Szwarc


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Likes don’t save lives
Czas:
2013.4.18 - 2013.5.18
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc rozwojowa, Pomoc społeczna
Kraje:
Szwecja
Nadawca:
UNICEF Sweden
Media:
Telewizja, internet, prasa
Wykonawca:
Forsman & Bodenfors
Adresaci:
Użytkownicy internetu
Hasło kampani:
Likes don’t save lives. Money does (Polubienia na Facebooku nie ratują życia. Pieniądze owszem)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 04.05.2022

    Globalny raport o pracy hybrydowej 2022


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek