Każdego roku 21 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci. Głównym celem tego święta jest propagowanie idei pomocy dzieciom poprzez telefony zaufania oraz promowanie ich działania. Polskie obchody organizowane są przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Rzecznika Praw Dziecka oraz Fundację Dzieci Niczyje. Inicjatorem święta jest Child Helpline International (CHI) – sieć telefonów zaufania dla dzieci z 160 krajów. W tym roku na całym świecie dzień świętowany jest pod hasłem „Łączymy się z dziećmi!”
Dzieci bez pomocy rodzica lub opiekuna mają niewielkie możliwości szukania pomocy i wsparcia w trudnych dla siebie sytuacjach. Telefony zaufania są ważnym narzędziem pomocowym dla dzieci. Dzięki nim mogą wspólnie z konsultantami szukać rozwiązań swoich problemów.
Narodowe akcje o charakterze medialnym, informacyjnym i kulturalnym, organizowane w maju z okazji Międzynarodowego Dnia Telefonów Zaufania dla Dzieci, promują ideę ochrony dzieci oraz ich praw. W Polsce działa wiele telefonów pomocowych dla dzieci i młodzieży. Różny jest ich zasięg oraz profil tematyczny. Różnią się także dostępnością dla dzieci i młodzieży. Nieliczne telefony zaufania dla dzieci, dzięki współpracy z polskimi operatorami telekomunikacyjnymi mają zasięg ogólnopolski i są bezpłatne dla wszystkich korzystających z ich oferty.
W 2008 roku Fundacja Dzieci Niczyje wspólnie z firmą Polkomtel SA, operatorem sieci Plus, uruchomiła pierwszy bezpłatny i ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – 116 111. Telefon służy dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony.
Telefon 116 111 powstał przy udziale i wsparciu Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Głównym Sponsorem i Partnerem Technologicznym Telefonu jest firma Polkomtel SA, operator sieci Plus.
Od 2007 roku, wspólnie z Fundacją Orange, Fundacja Dzieci Niczyje realizuje projekt Helpline.org.pl, którego celem jest pomoc dzieciom i młodzieży w sytuacjach zagrożenia związanych z korzystaniem z Internetu lub telefonii komórkowej. Konsultanci Helpline.org.pl rocznie odbierają ponad 20.400 zgłoszeń dotyczących przypadków cyberprzemocy, niebezpiecznych treści w sieci, uzależnienia od komputera, uwodzenia dzieci w internecie czy kradzieży danych. Połączenie z numerem 0 800 100 100 jest bezpłatne ze wszystkich telefonów stacjonarnych i komórkowych. Pytania konsultantom można zadawać także z poziomu strony www.helpline.org.pl i adresu e-mail: helpline@helpline.org.pl.
Głównym Partnerem Helpline.org.pl jest Fundacja Orange.
20 listopada 2008 roku, dzięki współpracy z Telekomunikacją Polską, Rzecznik Praw Dziecka uruchomił Dziecięcy Telefon Zaufania. Pod numer 0 800 12 12 12 może zadzwonić każde dziecko, które nie radzi sobie z problemami w szkole lub w domu, jest ofiarą przemocy lub potrzebuje wsparcia psychicznego. Również dorośli zgłaszają tu przypadki łamania praw dziecka. Przy telefonach dyżurują psychologowie, pedagodzy i prawnicy, którzy od początku istnienia Telefonu przeprowadzili ponad 10.000 rozmów. Połączenie z Dziecięcym Telefonem Zaufania jest bezpłatne z każdego telefonu stacjonarnego, z telefonu komórkowego sieci Orange oraz za pośrednictwem strony www.brpd.gov.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska