Krwawy kwiat na żołnierskim mundurze to główny element kampanii pod hasłem „Ofiaruj tym, którzy (się) ofiarowali”, zorganizowanej przez nowozelandzki Związek Weteranów – The Royal New Zealand Returned and Services’ Association. Plakat, stanowiący kreację, jest apelem do potencjalnych donatorów o dofinansowanie organizacji, zachęca również do odwiedzenia strony internetowej stowarzyszenia www.rsa.org.nz
Kampania stanowi bezpośrednie nawiązanie do Poppy Day (Dnia Maków), rocznicy zawieszenia broni w 1918 r., corocznego nowozelandzkiego święta obchodzonego w ostatni piątek wypadający przed ANZAC Day (25 kwietnia) – świętem upamiętniającym udział wojsk Australii i Nowej Zelandii w I wojnie światowej. Podczas Poppy Day na ulicach miast wolontariusze zbierają datki na rzecz Związku Weteranów oraz wręczają każdemu z darczyńców kwiat maku, będący symbolem pamięci o rannych i poległych w czasie wojny.
Po raz pierwszy Poppy Day obchodzono w 1922 roku. Choć od tamtego czasu sposoby obchodzenia święta znacznie ewoluowały, idea wciąż pozostaje ta sama – jest nią pamięć o tych, którzy oddali swoje życie za innych podczas walk wojennych.
E. Janota
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
24.02.2023
Wszystko gra?
-
15.02.2023
All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii