Krwawy kwiat na żołnierskim mundurze to główny element kampanii pod hasłem „Ofiaruj tym, którzy (się) ofiarowali”, zorganizowanej przez nowozelandzki Związek Weteranów – The Royal New Zealand Returned and Services’ Association. Plakat, stanowiący kreację, jest apelem do potencjalnych donatorów o dofinansowanie organizacji, zachęca również do odwiedzenia strony internetowej stowarzyszenia www.rsa.org.nz
Kampania stanowi bezpośrednie nawiązanie do Poppy Day (Dnia Maków), rocznicy zawieszenia broni w 1918 r., corocznego nowozelandzkiego święta obchodzonego w ostatni piątek wypadający przed ANZAC Day (25 kwietnia) – świętem upamiętniającym udział wojsk Australii i Nowej Zelandii w I wojnie światowej. Podczas Poppy Day na ulicach miast wolontariusze zbierają datki na rzecz Związku Weteranów oraz wręczają każdemu z darczyńców kwiat maku, będący symbolem pamięci o rannych i poległych w czasie wojny.
Po raz pierwszy Poppy Day obchodzono w 1922 roku. Choć od tamtego czasu sposoby obchodzenia święta znacznie ewoluowały, idea wciąż pozostaje ta sama – jest nią pamięć o tych, którzy oddali swoje życie za innych podczas walk wojennych.
E. Janota
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat