Ogrodowe kwiatki chwiejące się i z rozbawieniem rozmawiające o swoim przepiciu, mogą z pewnością rozbawić też ich obserwatorów. A to tylko jeden z wielu elementów kampanii Denver Water.
Nietypowym przykładem aktywności społecznej jest przypadek Denver Water – przedsiębiorstwa wodnego wykupionego przez obywateli miasta Denver w Stanach Zjednoczonych z rąk prywatnych przedsiębiorców. DW tworzy system wodny dla okolicy i jest odpowiedzialne za zbiórkę, testy jakości i redystrybucję wody pitnej. Liczbę jego klientów szacuje się na 1.3 miliona osób. Działalność przedsiębiorstwa skierowana jest również w stronę edukacji lokalnego społeczeństwa na temat ekologii i zachowania zasobów naturalnych – DW prowadzi kampanie społeczne na terenie miasta.
W kampanii z lipca 2008 roku wykorzystano nośniki billboardowe: standardowo – przedstawiające m.in. zdjęcia męskich bokserek, które blakną dzień po dniu w wyniku częstego prania, czy wymokniętą od wody rękę, i niestandardowo – jak w przypadku reklamy-neonu zbudowanej wyłącznie z liter tworzących hasło i ilustrujących je od razu: "Use only what you need".
W ramach kampanii emitowano także spot, w którym dwa rozbawione, niczym pod wpływem alkoholu, kwiaty ogrodowe narzekają, że dostały za dużo wody. Reklamę podsumowuje komentarz: „Nie pozwól im pić za dużo”.
Wszystkie reklamy przestrzegały przed negatywnymi skutkami nadmiernego zużycia wody i zachęcały do oszczędnego gospodarowania nią.
K.Szmigielska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?
