Sukuma ogłasza konkurs na spot filmowy, koncentrujący się wokół tematu zwalczania biedy na świecie (temat filmu: „Kupujesz więcej, niż możesz sobie wyobrazić”). Ma on zachęcać widzów, aby przy kolejnych zakupach zdawali sobie sprawę z ważności swoich decyzji zakupowych. Najlepszy pomysł zostanie zrealizowany w formie kinowej z udziałem takich muzyków jak Gentelmen (jeden z nielicznych artystów reggae uznanych na Jamajce) i Moby (albumy Mobiego sprzedają się na całym świecie w wielomilionowych egzemplarzach, tworzył muzykę do filmów „Tożsamość Bourne’a” i „Niebiańska plaża”).
„Sukuma Millennium Award” nie jest skierowana do profesjonalistów. Jej celem jest pobudzenie ludzi młodych do kreatywnego podejścia do tematyki Milenijnych Celów Rozwoju oraz sprawiedliwego handlu.
Twórca najlepszego pomysłu weźmie udział w profesjonalnej produkcji spotu filmowego i na wiosnę 2009 roku na uroczystej Gali wręczenia nagród otrzyma nagrodę filmową „Sukuma Millenium Award”.
Wśród wszystkich uczestników rozlosowane zostaną dwa kupony na zakupy FairTrade o wartości 250,- Euro.
Głównym sponsorem projektu jest Dr. Hauschka Kosmetik – producent ekologicznych kosmetyków nietestowanych na zwierzętach.
Każdy może się wziąć udział w konkursie – wystarczy opisać jeden pomysł na film reklamowy na formularzu dostępnym na stronie www.sukuma.net (maksymalnie 1strona A4). Termin upływa 31.01.2009.
Filmy już gotowe, nakręcone komórką czy kamerą mogą brać udział w rankingu internetowym na Nagrodę Publiczności Sukumy.
Partnerami „Sukuma Millenium Award“ są TransFair i Oxfam. W Polsce wyłącznym partnerem inicjatywy jest Polska Zielona Sieć.
„Sukuma” we wschodnio – afrykańskim języku mówionym Suahili oznacza: „wstawać, powstawać“, „bronić się, opierać się“ lub „zachęcać, pobudzać“. Wielu ludzi w Afryce jest dotkniętych problemami, które dzięki idei „Sukuma Millennium Award” przybliżone zostaną europejskim obywatelom.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS