W dobie konsumpcjonizmu i popkultury sprawy ducha, a w tym kultura wysoka, tracą na znaczeniu. W styczniu 2001 roku Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego postanowiło wyjść na przeciw temu problemowi i zwrócić uwagę na rolę kultury w naszym życiu codziennym. Służyć temu miała kampania zatytułowana „Nie zrywaj z kulturą”.
Najważniejszym jej elementem był krótki spot „Supermarket”. Akcja filmu pozornie rozgrywała się w supermarkecie, gdzie można było oglądać królową Bonę wyjętą z obrazu „Hołd Pruski” Jana Matejki. Po chwili ku zdziwieniu widza, okazywało się, że scena ma miejsce w muzeum. Na końcu pojawiało się hasło: „ Nie zrywaj z kulturą. Żywa kultura wzbogaca nie tylko jogurt”. W największych miastach Polski zawieszono 800 billboardów z tym hasłem.
Agencja Upstairs Young & Rubicam oraz dom mediowy Stillking Films przygotowały kampanię bezpłatnie, także bezpłatnie emitowano spoty reklamowe w obu programach Telewizji Polskiej, Polsacie oraz TVN.
M. Pietrzak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
07.02.2025
Co Polacy wiedzą o kaucji?
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”