logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  26.05.2014

Kultura włączająca w każdej firmie



Tematowi rozwijania tzw. kultury włączającej w firmach (wykorzystywaniu potencjału różnorodnych pracowników, jednocześnie okazując szacunek wobec odmienności) poświęcony został pierwszy, ogólnopolski Dzień Różnorodności, zrealizowany w ramach Karty Różnorodności, międzynarodowej inicjatywy wspieranej przez Komisję Europejską, a koordynowanej w Polsce przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Obchody ogólnopolskiego Dnia Różnorodności odbyły się 23 maja br. w Warszawie. Zostały one zrealizowane w ramach europejskiej inicjatywy Karta Różnorodności. Ich celem była promocja zarządzania różnorodnością w biznesie, czyli budowania kultury włączającej, która obejmuje różnorodność wszystkich interesariuszy danej organizacji, wyjaśniał Ian Dodds, międzynarodowy ekspert i gość specjalny wydarzenia. Na uczestników i uczestniczki wydarzenia czekało m.in. seminarium „Zarządzanie różnorodnością krok po kroku”, autobusowa wycieczka „Po Warszawie różnorodnej” z Sylwią Chutnik w roli przewodniczki oraz warsztaty „Jak być ambasadorem równości w miejscu pracy?”.

Do dobrych praktyk firm i organizacji, które przyjęły założenia Karty i dzielą się swoim doświadczeniem podczas takich wydarzeń, można zaliczyć na przykład wprowadzanie elastycznych form zatrudnienia, które ułatwiają godzenie życia zawodowego z prywatnym. To również aktywizacja osób 50+, co umożliwia przyjęcie odpowiedniej polityki zarządzania wiekiem. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych, które często są narażone na wykluczenie, ze względu na błędne myślenie o nich jako o osobach mało zaradnych i niesamodzielnych, także odpowiada na wyzwania związane z zarządzaniem różnorodnością. W trakcie obchodów Dnia Różnorodności trzy nowe firmy oficjalnie dołączyły do grona Sygnatariuszy Karty Różnorodności, deklarując jednocześnie wdrażanie dobrych praktyk w tym zakresie. Są nimi: Henkel Polska, Sephora Polska oraz ArcelorMittal Poland.

Dla pracodawców wdrażanie polityki zarządzania różnorodnością, którą promuje Karta Różnorodności i w zakresie której edukuje swoich sygnatariuszy, wiąże się z określonymi korzyściami. Dla przykładu dzięki rozwijaniu kultury włączającej, niedyskryminującej w miejscu pracy zatrudniający zyskuje wizerunek organizacji odpowiedzialnej i zaangażowanej w temat równego traktowania w miejscu pracy. Działania te zyskują uznanie w oczach pracowników obecnych, bardziej zmotywowanych, i potencjalnych, których wybór coraz częściej pada na firmy odpowiedzialne. Otwartość na zatrudnienie osób narażonych na wykluczenie sprzyja budowaniu innowacyjności organizacji i przeciwdziała utracie potencjału i talentów różnorodnych pracowników.

Karta Różnorodności jest projektem międzynarodowym, wdrożonym już w 12 krajach Unii Europejskiej. Treść polskiej wersji Karty tworzona była w procesie konsultacji z przedstawicielami biznesu, administracji publicznej i organizacji reprezentujących interesy różnych grup społecznych. Kartę może podpisać każdy pracodawca, niezależnie od sektora, branży czy wielkości.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 18.05.2023

    Torba STORSTOMMA dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek