logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Kultura i biznes to dobre połączenie
20.11.2015
Tematy: Wydarzenia

Kultura i biznes to dobre połączenie



O zjawisku wspierania kultury przez biznes można przeczytać w listopadowym numerze „My Company Polska”. Miesięcznik zwraca uwagę, że bardzo duże firmy, jak PKO BP, PZU, Orange Polska lub Kulczyk Investments, są partnerami najgłośniejszych wydarzeń filmowych, cyklicznych imprez kulturalnych, którzy regularnie wspierają również instytucje kultury. Dzięki swojej działalności są już powszechnie kojarzeni z mecenatem polskiej kultury i jej stałym rozwojem. 

„My Company Polska” stawia tezę, że przyjazny i budzący zaufanie wizerunek marki przekłada się na większą sprzedaż. Ważne jest również elitarne poczucie uczestniczenia w kształtowaniu świadomości społecznej. Edyta Skorupska, ekspert z departamentu komunikacji korporacyjnej banku PKO BP mówi: Mamy wpływ na formowanie wrażliwości, narodowej tożsamości i kształtowania wyższych potrzeb odbiorcy. „My Company Polska” podaje również, jakie kwoty przeznaczane są na kulturę przez największe firmy – wg szacunków rocznie od kilku do 30 mln złotych. Wg danych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku rodzime przedsiębiorstwa na sponsoring kultury i sztuki (czyli z wyłączeniem darowizn) przekazały łącznie około 800 mln zł.

Jak twierdzą autorzy, zasoby sektora małych i średnich przedsiębiorstw są mniejsze od możliwości dużych firm (chociaż ich wpływ na kulturę wcale nie musi być mniejszy), ale wspieranie kultury może służyć jako narzędzie komunikacji z kontrahentami, a także klientami.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek