O zjawisku wspierania kultury przez biznes można przeczytać w listopadowym numerze „My Company Polska”. Miesięcznik zwraca uwagę, że bardzo duże firmy, jak PKO BP, PZU, Orange Polska lub Kulczyk Investments, są partnerami najgłośniejszych wydarzeń filmowych, cyklicznych imprez kulturalnych, którzy regularnie wspierają również instytucje kultury. Dzięki swojej działalności są już powszechnie kojarzeni z mecenatem polskiej kultury i jej stałym rozwojem.
„My Company Polska” stawia tezę, że przyjazny i budzący zaufanie wizerunek marki przekłada się na większą sprzedaż. Ważne jest również elitarne poczucie uczestniczenia w kształtowaniu świadomości społecznej. Edyta Skorupska, ekspert z departamentu komunikacji korporacyjnej banku PKO BP mówi: Mamy wpływ na formowanie wrażliwości, narodowej tożsamości i kształtowania wyższych potrzeb odbiorcy. „My Company Polska” podaje również, jakie kwoty przeznaczane są na kulturę przez największe firmy – wg szacunków rocznie od kilku do 30 mln złotych. Wg danych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku rodzime przedsiębiorstwa na sponsoring kultury i sztuki (czyli z wyłączeniem darowizn) przekazały łącznie około 800 mln zł.
Jak twierdzą autorzy, zasoby sektora małych i średnich przedsiębiorstw są mniejsze od możliwości dużych firm (chociaż ich wpływ na kulturę wcale nie musi być mniejszy), ale wspieranie kultury może służyć jako narzędzie komunikacji z kontrahentami, a także klientami.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
29.04.2022
Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
-
28.04.2022
Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji