O zjawisku wspierania kultury przez biznes można przeczytać w listopadowym numerze „My Company Polska”. Miesięcznik zwraca uwagę, że bardzo duże firmy, jak PKO BP, PZU, Orange Polska lub Kulczyk Investments, są partnerami najgłośniejszych wydarzeń filmowych, cyklicznych imprez kulturalnych, którzy regularnie wspierają również instytucje kultury. Dzięki swojej działalności są już powszechnie kojarzeni z mecenatem polskiej kultury i jej stałym rozwojem.
„My Company Polska” stawia tezę, że przyjazny i budzący zaufanie wizerunek marki przekłada się na większą sprzedaż. Ważne jest również elitarne poczucie uczestniczenia w kształtowaniu świadomości społecznej. Edyta Skorupska, ekspert z departamentu komunikacji korporacyjnej banku PKO BP mówi: Mamy wpływ na formowanie wrażliwości, narodowej tożsamości i kształtowania wyższych potrzeb odbiorcy. „My Company Polska” podaje również, jakie kwoty przeznaczane są na kulturę przez największe firmy – wg szacunków rocznie od kilku do 30 mln złotych. Wg danych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku rodzime przedsiębiorstwa na sponsoring kultury i sztuki (czyli z wyłączeniem darowizn) przekazały łącznie około 800 mln zł.
Jak twierdzą autorzy, zasoby sektora małych i średnich przedsiębiorstw są mniejsze od możliwości dużych firm (chociaż ich wpływ na kulturę wcale nie musi być mniejszy), ale wspieranie kultury może służyć jako narzędzie komunikacji z kontrahentami, a także klientami.
zobacz także
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
19.06.2025Wydarzenia
Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
10.06.2025Wydarzenia
Drzewo Roku po raz 15!
-
15.05.2025Wydarzenia
Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich