logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Edukacja, Kampanie, Kreacje / printy, Nowa Zelandia
   ──────  07.03.2019

Ku… zapnij te pasy!



Ślady po pasach bezpieczeństwa, prezentowane dumnie, niczym ordery albo trofea wojenne, to główny motyw niezwykle sugestywnej kampanii społecznej zainicjowanej przez agencję rządową do spraw transportu w Nowej Zelandii. Już teraz można mówić o sukcesie – akcja wiralowo rozprzestrzenia się po mediach społecznościowych na całym świecie.

Liczne złamania, wylewy, wstrząsy mózgu, poparzenia, śpiączka – oto dziesięciu mieszkańców Nowej Zelandii, którzy ledwo uszli z życiem z wypadków samochodowych. Ale uszli. Przeżyli wyłącznie dlatego, że mieli zapięte pasy bezpieczeństwa. Cała dziesiątka to bohaterowie kampanii społecznej Belt up. Live on, zamówionej przez tamtejszą agencję rządową do spraw transportu.

Powód zainicjowania kampanii był dość prozaiczny – zdecydowana większość śmiertelnych ofiar wypadków drogowych na terenie Nowej Zelandii to młodzi mężczyźni z terenów wiejskich, często (zbyt często) pozujący na twardzieli. Według nich pasy bezpieczeństwa są dla kobiet, dzieci, osób starszych. Generalnie dla „mięczaków”. Czyli nie dla nich. Głównym celem kampanii była zatem zmiana nastawienia grupy docelowej do bezpieczeństwa na drodze, uświadomienie, że pasy są „cool”, bo życie jest „cool”.

Co prawda rany, poparzenia, głębokie sińce i bruzdy zostały na potrzeby kampanii odtworzone przez specjalistów od efektów specjalnych, niemniej każdy przedstawiony przypadek jest autentyczny i dobrze udokumentowany. Kampania przebiega wielokanałowo. Zdjęcia bohaterów zostały umieszczone na billboardach na terenie całego kraju. W sieci pojawiły się klipy, w których bohaterowie prostym, szorstkim językiem opowiadają swoje historie i jak dzieci cieszą się, że żyją.

Oprócz tego w sieci uruchomiono specjalny serwis, na którym wszyscy, którzy również przeżyli wypadki drogowe, mogą podzielić się swoimi wspomnieniami.

Kampania społeczna Belt up. Live on została zrealizowana przez Clemenger BBDO przy ścisłej współpracy z NZTA. Za zdjęcia odpowiadał Our Production Team.

Więcej o kampanii można przeczytać na stronach: https://beltedsurvivors.nz/ oraz https://www.nzta.govt.nz/safety/driving-safely/seatbelts/.

Obszerny artykuł o całej kampanii na serwisie Bored Panda można przeczytać TUTAJ.



Nazwa kampanii:
Belt up. Live on
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Edukacja
Kraje:
Nowa Zelandia
Nadawca:
NZTA
Media:
billboardy, internet, media społecznościowe
Wykonawca:
Clemenger BBDO, Our Production Team
Adresaci:
młodzi mężczyźni, uczestnicy ruchu drogowego
Hasło kampani:
Belt up. Live on





polecamy ─── 27.11.2019

Liderzy Pro Bono rozpoczynają kampanię „Ten 1 dzień”


Jak najlepiej zintegrować zespół pracowników? Jak odnaleźć głębszy sens w pracy? Jak w naturalny sposób rozwijać swoje kompetencje?...


nazwa kategorii: Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%

CZYTAJ TEŻ:


  • 09.12.2019

    Lidl znakuje naturalnym światłem warzywa BIO


  • 07.12.2019

    7 grudnia – Sobota dla Polski


  • 06.12.2019

    Nasze filmy zawsze mówią o spotkaniach skrajnie odmiennych osób


  • 06.12.2019

    Ruszyła kampania Ratujemy motyle


  • 05.12.2019

    5 grudnia – Dzień wolontariusza


  • 05.12.2019

    Uważaj na martwe pola! Kierowca śmieciarki nie zawsze może cię zobaczyć!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek