Ktoś pobił Miss Polonia
Uroda nie uchroniła wybranej na "najpiękniejszą Polkę" przed pobiciem, a warstwy makijażu nie zamaskowały śladów. Miss Polonia 2011 Marcelina Zawadzka starannie maluje się przed lustrem, by po chwili ukazać niewidoczną do tej pory stronę twarzy: lewe oko jest podbite, a z nosa wąską strużką płynie krew. "Rzeczywistości nie oszukasz" konstatuje.
Fundacja Feminoteka, szacująca liczbę ofiar przemocy domowej w Polsce na około 800 tysięcy rocznie, zachęca w ten sposób do przekazywania 1% podatku na jej konto. Spot powstał z inicjatywy samej bohaterki i został wyprodukowany ze środków Biura Miss Polonia. Nie jest to pierwsza w tym roku kampania Feminoteki – w lutym do finansowego wsparcia jej działań zachęcali mężczyźni, m.in. Robert Makłowicz, Adam Wajrak i Max Cegielski.
Organizacja działa od 2005 roku, m.in. realizując projekty dotyczące przeciwdziałania przemocy wobec kobiet i dziewcząt, prowadząc szkolenia i warsztaty, organizując konferencje, monitorując działania instytucji państwowych z realizacji polityki równości płci.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku