Ktoś pobił Miss Polonia
Uroda nie uchroniła wybranej na "najpiękniejszą Polkę" przed pobiciem, a warstwy makijażu nie zamaskowały śladów. Miss Polonia 2011 Marcelina Zawadzka starannie maluje się przed lustrem, by po chwili ukazać niewidoczną do tej pory stronę twarzy: lewe oko jest podbite, a z nosa wąską strużką płynie krew. "Rzeczywistości nie oszukasz" konstatuje.
Fundacja Feminoteka, szacująca liczbę ofiar przemocy domowej w Polsce na około 800 tysięcy rocznie, zachęca w ten sposób do przekazywania 1% podatku na jej konto. Spot powstał z inicjatywy samej bohaterki i został wyprodukowany ze środków Biura Miss Polonia. Nie jest to pierwsza w tym roku kampania Feminoteki – w lutym do finansowego wsparcia jej działań zachęcali mężczyźni, m.in. Robert Makłowicz, Adam Wajrak i Max Cegielski.
Organizacja działa od 2005 roku, m.in. realizując projekty dotyczące przeciwdziałania przemocy wobec kobiet i dziewcząt, prowadząc szkolenia i warsztaty, organizując konferencje, monitorując działania instytucji państwowych z realizacji polityki równości płci.
zobacz także
-
19.07.2025Kampanie
Odwiedź kulturę na wakacjach
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie