logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  31.10.2014

Które firmy najlepiej komunikują o CSR



29 października 2014r. w Warszawie odbyła się konferencja „INDEKS BI-NGO, czyli komunikacja działań społecznych w internecie 500 największych firm w Polsce”. Podczas spotkania zorganizowanego przez SGS Polska, ogłoszone zostały wyniki cyklicznego badania sposobu komunikacji firm w internecie w obszarze CSR i zaangażowania społecznego. Partnerami badania były firmy Orange Polska i Polpharma.

Była to piąta edycja tego cyklicznego badania sposobu komunikacji w obszarze CSR i zaangażowania społecznego wśród 500 największych firm w Polsce według rankingu dziennika „Rzeczpospolita”. Uczestnicy mieli okazję poznać branże, które najlepiej komunikują o zaangażowaniu społecznym na swoich stronach internetowych, ale też poznać aktualne trendy w komunikacji działań społecznych, w tym także działań prowadzonych w mediach społecznościowych.

Jednym z oczekiwanych wyników Indeksu było ogłoszenie liderów Indeksu BI-NGO – firm, które w badaniu otrzymały co najmniej 85% możliwych do uzyskania punktów. W tym roku takich firm było 9. Największą liczbę punktów – 14 na 15 możliwych – uzyskały: PKO Bank Polski, KGHM, Totalizator Sportowy oraz Tesco. Wśród liderów znalazły się także firmy, które uzyskały 13 punktów. Są to: Bank Zachodni WBK, Grupa LOTOS, PGNIG, PKN Orlen oraz PZU. Maksymalnej liczby 15 punktów nie zdobyła w tegorocznej edycji żadna z firm.

Badanie pokazało, że coraz więcej firm dostrzega wagę efektywnej komunikacji o podejmowanych działaniach społecznych. 66% firm z badanej w tym roku pięćsetki publikuje informacje na temat zaangażowania społecznego (CCI) na swoich stronach internetowych – powiedziała Małgorzata Greszta, Menedżer Usług Zrównoważonego Rozwoju, SGS Polska. W 2014 roku wartość Indeksu osiągnęła 2092 punkty, co stanowi jedynie 28% wszystkich możliwych do zdobycia. Maksymalna możliwa wartość indeksu dla 500 firm to 7500 – dodała.

Jednocześnie widać wyraźne różnice w prowadzeniu komunikacji przez firmy reprezentujące różne sektory gospodarki. Najwyżej oceniona została branża finansowa. Firmy z tego sektora uzyskały średnio 4,8 punktu na 15 możliwych. Na kolejnych miejscach znalazł się przemysł spożywczy i budownictwo.

Jak podkreśla Małgorzata Greszta, wciąż największe firmy w Polsce nie dość przejrzyście i efektywnie komunikują o swoich działaniach CSR. Nadal 1/3 firm (169 spośród pięciuset badanych) nie podaje żadnych informacji o działaniach społecznych na swoich stronach internetowych. Liczba takich firm z każdą edycją badania konsekwentnie maleje – w 2007 roku było ich aż 276, czyli ponad 50% wszystkich badanych. Od początku badania najsłabszym obszarem jest przejrzystość finansowa i mierzenie efektów, Tylko 7% firm komunikuje informacje na ten temat.

Konferencja była także okazją do przyjrzenia się przykładowym stronom firm w bardziej praktyczny sposób. W ramach grupowej pracy, uczestnicy spotkania zaprojektowali przykładowe sposoby przedstawienia informacji o CSR i zaangażowaniu społecznym na stronach internetowych wybranych firm. Okazało się, że projektowanie zakładki informującej o działaniach społecznych firmy, nie jest łatwym zadaniem, a możliwych sposób jest bardzo wiele.

Dodatkowym elementem spotkania był warsztat na temat budowania polityki dobrego sąsiedztwa oraz mierzenia i komunikowania wpływu społecznego na poziomie lokalnym. Uczestnicy pracowali nad wybranymi przykładami wybranych firm, proponując sposób mierzenia i komunikowania efektów zaangażowania społecznego przy pomocy narzędzi wykorzystywanych w metodyce London Benchmarking Group (LBG).

Badanie objęło analizę informacji na stronach internetowych firm oraz w mediach społecznościowych. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 25 sierpnia do 8 września 2014 r. w oparciu o Listę 500 największych firm wg dziennika „Rzeczpospolita” opublikowaną 23 kwietnia 2014r. Badanie na zlecenie SGS przeprowadziła Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”. Szczegółowe wyniki badania dostępne są na stronie www.doradztwocsr.pl.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.01.2023

    Przewodnik po miejscach idealnych na spacer dostępny online


  • 16.12.2022

    Klub Gaja przypomina: nie kupuj żywych karpi!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek