logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > „Kto żyw, karpi w płatach łaknie”
03.12.2013
Tematy: Kreacje / printy

„Kto żyw, karpi w płatach łaknie”

Your browser does not support the video tag.


Rozpoczęła się 15. edycja akcji „Jeszcze żywy karp” prowadzonej przez Klub Gaja. Kampania przypomina, że Ustawa o ochronie zwierząt obejmuje także ryby hodowlane. Należą do nich karpie – masowo sprzedawane żywe w Polsce przed świętami Bożego Narodzenia. Kampania zachęca Polaków do kupowania karpia w płatach.

W tym roku do grona ambasadorów humanitarnego traktowania karpi przyłączyli się aktorzy: Magdalena Cielecka, Maja Ostaszewska, Olga Frycz, Magdalena Kumorek, Maja Bohosiewicz i Marek Kaliszuk. Po raz kolejny kampanię wspierają: Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha, Bartłomiej Topa i Daniel Wieleba. W making ofie z planu zdjęciowego przemówili ambasadorzy kampanii, parafrazując znane polskie utwory literackie, piosenki, wyliczanki. To nie tylko gwiazdy TV, teatru i kina, ale także przedstawiciele świata mediów, Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Katowicach  i osoby prywatne.

W tej edycji Klub Gaja wraz ze studentami Uniwersytetu Śląskiego, specjalizującymi się w prawach zwierząt, będzie udzielał pomocy prawnej w zapytaniach dotyczących przypadków niehumanitarnego traktowania karpi. Na stronie www.jeszczezywykarp.pl znajdują się wzory pism, opis kampanii i niezbędne dane kontaktowe. Klub Gaja zapraszatakże na warsztaty kulinarne „Upiecz sobie karpia”, dla tych którzy chcą karpia udekorować i podarować – 16 grudnia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach w Dniu Edukacji dla Zwierząt oraz 18 grudnia w Warszawie w Green Peas.

W 2009 roku Sejm, na wniosek Klubu Gaja, zmienił art. 2 Ustawy o ochronie zwierząt. Uznano, że ryby, tak jak wszystkie kręgowce odczuwają ból, strach i stres. Na tej podstawie przypadki niehumanitarnego traktowania karpi (np. pakowanie żywych do foli, przetrzymywanie w małych pojemnikach, okaleczanie) mogą być zgłaszane m.in. do inspekcji weterynaryjnej.

Pomysł na kreację kampanii, przygotowany przez agencję Clos Brothers, wykorzystano już w zeszłorocznej edycji. Została ona wyróżniona w konkursie Kampania Społeczna Roku 2012.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek