Kampania z 2005 roku autorstwa agencji Soria & Grey dla Słowackiej Ligi ds. Walki z Rakiem, utytułowana wieloma zasłużonymi nagrodami*, jest niezmiennie przykładem najwyższej klasy w twórczości reklamowej. A przekaz pozostaje aktualny cały czas – bierne palenie zabija najbliższe osoby.
Czy ktoś zastanawiał się jak wygląda żona inspektora Colombo? W filmie wspomina o niej wielokrotnie. Albo kto zabił doktora Watsona? Raczej nie. Jak wielu (z siedmiu) Wspaniałych przeżyło? Zapewne każdy widząc intrygujący plakat z zagadką kryminalną (idealną dla bohaterów kampanii) poczuje potrzebę rozwiązania jej. To przyjemne wyzwanie.
Dystans emocjonalny do przekazu, subtelność, poczucie humoru wysokich lotów, oszczędna estetyka, słowem – klasa i wiara w intelekt odbiorcy to cechy w reklamach zbyt rzadko spotykane. Z tym większą przyjemnością przyjrzymy się tej kampanii raz jeszcze. I raz jeszcze.
—–
* m.in.: The Golden Drum Awards / 2005 / Srebro
New York Festivals / 2005 / Brąz
EPICA / 2005 / Brąz
Cresta Awards / 2005 / Nagroda główna
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?