Stowarzyszanie MANKO zainicjowało kampanię „Zostań Ambasadorem 1%”, w ramach której kieruje list oraz mailing do księgowych i biur rachunkowych zachęcający do przypominania klientom o możliwości przekazania 1% podatku na wybraną organizację pożytku publicznego (OPP). Ponadto, aby ułatwić to zadanie księgowym, na stronie kampanii na portalu www.ksiegowiprzyszlosci.pl zamieszczona jest wyszukiwarka organizacji pożytku publicznego uprawnianych do otrzymywania 1% podatku.
Od 1 stycznia 2004 r. organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mogą uzyskiwać status organizacji pożytku publicznego. W założeniach są to organizacje cechujące się transparentnością i muszą spełnić określone wymagania, aby ten status uzyskać. Wiąże się on również z przywilejami, w tym m.in. prawem do otrzymywania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych, czy też możliwością nieodpłatnego informowania o prowadzonej działalności poprzez jednostki publicznej radiofonii i telewizji.
Na dzień dzisiejszy statut OPP uprawniający do otrzymania 1% podatku dochodowego ma w Polsce 7 289 organizacji, czyli o ponad 350 więcej niż w 2012 r. W ubiegłym roku organizacje o statusie OPP otrzymały ponad 457 mln zł, a średnia kwota przekazana przez podatnika wyniosła 40,96 zł. 30 największych organizacji (ok. 0,43% wszystkich OPP) otrzymało bowiem ponad 42% pieniędzy przekazanych przez podatników. Problem ten dostrzegło Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, które rozważa zmianę zasad przyznawania 1%.
Z roku na rok rośnie liczba osób przekazujących 1% swojego podatku dochodowego na rzecz OPP. W 2004 r. (pierwszym roku obowiązywania tego prawa) było to niewiele ponad 80 000 osób. W ubiegłym roku natomiast ponad 11 mln. Zmiana wynika m.in. ze znacznego uproszczenia procedury przekazywania 1%, jak również ze wzrostu świadomości społecznej w tym zakresie.
Patronat honorowy nad kampanią objął Władysław Kosiniak-Kamysz – Minister Pracy i Polityki Społecznej. Kampanię wspiera również Stowarzyszenie Księgowych w Polsce.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska