Niewiele potrzeba, aby oddać książki, których już się nie czyta. Niewiele również potrzeba, aby sięgnąć po książkę i zanurzyć się w innym, często lepszym, świecie. Te dwie myśli połączyła kampania „Livros mudam vidas. Doe livros” zainicjowana przez południowo-brazylijską stację telewizyjną RBS TV, której realizacji podjęła się agencja YO Propaganda.
Jednym z celów utworzenia kampanii było świętowanie sukcesu poprzedniej, dzięki której udało się utworzyć miejsca do czytania w San Jose. Postanowiono wówczas pokazać zalety czytania w Santa Catarina, jednym ze stanów w Brazylii.
Reklamy zaprezentowane pod koniec 2007 roku przedstawiają ludzi pogrążonych w lekturze książek. Dzięki graficznej obróbce zdjęć udało się sprawić, że kontury czytających postaci zlewają się z tymi należącymi do bohaterów książek. W ten sposób mały chłopiec może utożsamić się z nieustraszonym Supermanem, dziewczynka przechodzi do kolorowego świata bajek, a dorosła kobieta staje się choć na chwilę królową z własnym zamkiem. Zachęcający napis na obrazach głosi: „Książki zmieniają życie. Podaruj książki”, co nie tylko nakłania do czytania, ale także do umożliwienia dostępu do tej przyjemności innym.
M. Miąc
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
05.12.2023
Cały świat na tym korzysta
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
29.11.2023
Na światło dzienne
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci
-
27.11.2023
Cisza aż dudni
-
23.11.2023
DeepSteki