Literatura może uzmysłowić wiele, ale ta wyjątkowa książka angażuje więcej zmysłów niż tylko wzrok. Cel – nauczyć odbiorcę empatii.
W ramach akcji „Zobacz Niewidzialnych” Fundacji Kapucyńskiej, która od kilkudziesięciu lat pomaga osobom najuboższym oraz bezdomnym, wydała książkę, która ma uwrażliwić czytelników na los ludzi, którzy z jakiegoś powodu nie mają dachu nad głową.
Nie tyle ważna jest tu jej treść, co forma. Ma ona sprawić, a wręcz zmusić czytającego do chwilowego utożsamienia się z osobą, która jest zmuszona spędzić całą zimę na dworze. „Książka Bezdomna” – za sprawą specjalnego atramentu – odkrywa swą treść dopiero, gdy czyta się ją w temperaturze poniżej zera stopni Celsjusza. Czytelnik będzie musiał zatem zmierzyć się z tym, z czym osoby bezdomne walczą na co dzień przez chłodne miesiące. Dla podkreślenia wymowy całej akcji książka została wydana w formie wyjątkowo ascetycznej, wręcz nieciekawej, szarej. Osądzana po okładce nie wzbudziłaby zainteresowania, tak jak często los osób bezdomnych.
Autorami wszystkich, zróżnicowanych zresztą, treści zamieszczonych w tomie są podopieczni Fundacji, a dochód z jego sprzedaży wesprze rozbudowę jadłodajni prowadzonej przez Braci Mniejszych Kapucynów w ramach ich fundacji.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
28.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
27.09.2024
Filary życiowe młodzieży. Wnioski z badania dla Politechniki Wrocławskiej
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości