logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Kryzys daje nowe możliwości – radzi Polakom M. Yunus
02.02.2012
Tematy: Wydarzenia

Kryzys daje nowe możliwości – radzi Polakom M. Yunus



31 stycznia do Warszawy przyjechał laureat Pokojowej Nagrody Nobla za pomoc w wychodzeniu z ubóstwa Muhammad Yunus. W Polsce promuje swoją autobiografię „Bankier ubogich. Historia mikrokredytu”. To jeden z twórców koncepcji przedsiębiorstwa społecznego. W Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie wygłosił wykład pt. „Przedsiębiorczość społeczna. Nowy model biznesu oparty na… bezinteresowności”, spotkał się też z Bronisławem Komorowskim.

Yunus, nazywany Bankierem Ubogich, jest przekonany, że prawo do kredytu stanowi jedno z podstawowych praw człowieka, a ubóstwo jest zagrożeniem dla pokoju. W 1983 roku założył w Bangladeszu Grameen Bank kierujący swoją ofertę pożyczek bez zabezpieczenia do osób najuboższych, także niepiśmiennych. Ten fakt, według krytyków, powoduje, że analfabeci podpisują umowy, których nie potrafią przeczytać, a więc nie znają szczegółów dotyczących oprocentowania kredytów i terminów ich spłat, niejednokrotnie później zadłużając się ponad swoje możliwości spłacania kredytu.

Ideą Yunusa jest udzielanie kredytów po to, aby biedni przedsiębiorcy mogli zakładać firmy. Sceptycy zauważają, że nie każdy ubogi kredytobiorca to osoba przedsiębiorcza i zaradna, a więc przyznawanie kredytów wszystkim zgłaszającym się po niego podnosi ryzyko wpadnięcia osób mniej aktywnych w spiralę zadłużenia. 

Zgodnie z danymi Microcredit Summit Campaign, do końca 2010 r. z mikrofinansowania skorzystało na świecie ponad 205 milionów klientów i klientek.

(realizacja filmu: Mariusz Piątek)








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek