logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  18.03.2010

Krwawe paluszki

Your browser does not support the video tag.


Reklamą z krwawiącą czekoladą ekolodzy atakują znany koncern Nestlé. W brytyjskim spocie znudzony pracownik biurowy wkłada kolejne dokumenty do niszczarki. Pojawia się znane hasło reklamowe "Czas na przerwę?". Mężczyzna wyjmuje batona KitKat, ale gdy otwiera opakowanie, ukazuje się coś dziwnego, jedynie w niewielkim stopniu przypominającego czekoladowy przysmak. Niezrażony zaczyna jeść, a wtedy z domniemanego batona, a faktycznego palca orangutana, tryska krew, zostawiając ślad na klawiaturze komputera i twarzy konsumującego.

Dalsza część filmu wyjaśnia, że producent KitKata, firma Nestlé, kupuje olej palmowy od firm niszczących lasy deszczowe w Indonezji. Tym samym przyczynia się do śmierci ginących tam orangutanów. Angielski oddział Greenpeace, który realizuje kampanię (inne sekcje organizacji dostosowują materiały reklamowe do swojego języka), podaje, że Nestlé korzysta z usług firmy Sinar Mas Group, która wycina drzewa na tych terenach, sadząc w ich miejsce palmy olejowe.

Koncern wydał już oświadczenie, w którym informuje o podjętym niedawno zobowiązaniu do używania wyłącznie certyfikowanego oleju, co, do którego będzie pewne, że wyprodukowany został w sposób przyjazny środowisku. Firma zakłada, że uda jej się osiągnąć ten cel w 2015 roku. Do tego czasu będzie naciskać na swoich dostawców, by zwracali uwagę na sposób wytwarzania kupowanego oleju. Jak twierdzi, w proces pozyskiwania surowca zaangażowanych jest wiele przedsiębiorstw, stąd też rozwiązanie tej sprawy nie jest możliwe od razu. Oświadczenie zawiera również komunikat, że Nestlé korzystało z oleju kupionego od Sinar Mas wyłącznie do produkcji na terenie Indonezji. Pośrednio odnosi się w ten sposób do drugiego filmu umieszczonego na stronie kampanii, w którym stwierdzono, że koncern dystrybuuje olej od tej firmy do swoich fabryk na całym świecie.

Bezpośrednim celem kampanii jest zachęcenie konsumentów do wysłania ze strony Greenpeace listu skierowanego do prezesa Nestlé. Przygotowany przez organizację mail zawiera apel o natychmiastowe zerwanie kontaktów handlowych z Sinar Mas oraz podjęcie współpracy z rządem Indonezji w celu wprowadzenia całkowitego zakazu wycinki lasów oraz ochrony torfowisk.
A. Postek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nestlé Killer
Czas:
2010.3.17
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Greenpeace
Media:
Internet
Wykonawca:
Greenpeace
Adresaci:
Konsumenci
Hasło kampani:
Ask Nestle to give rainforests a break (Czas na przerwę? Czas pomóc lasom deszczowym);





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek