Pojemniki na mydło w toaletach lizbońskich barów zostały wypełnione płynnym mydłem w kolorze czerwonym przypominającym swoją konsystencją krew. Nad pojemnikami umieszczono informację: „Jeśli nie poinformujesz o przemocy domowej staniesz się współwinny zbrodni. Zadzwoń 213 861 664 i zmyj to ze swoich rąk”. Akcja była reakcją portugalskiej filii Amnesty International na wzrastający problem przemocy dokonywanej w domu – w Portugalii w 2008 roku zanotowano 16.832 przypadków przemocy domowej. Liczba ta była większa o 2.298 w porównaniu z rokiem poprzednim.
Krwawe mydło wywołało szok i odrazę wśród klientów lokali. Niemniej po niedługim czasie, po przeczytaniu wiadomości i zrozumieniu inicjatywy, akcja zyskała przychylność i rozgłos. Taki sposób promocji został wykorzystany już wcześniej do kilku innych kampanii, ale akcja przeprowadzona w Portugalii wzbudziła najwięcej emocji. W zamierzeniu miała się przyczynić do wzrostu świadomości problemu przemocy domowej i jednocześnie wzbudzić poczucie odpowiedzialności za jej ofiary.
K. Szmigielska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.01.2025
Seniorzy, którzy nie istnieją
-
17.01.2025
Świat się nie zawali
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu