W październiku toskańskie miasto Siena, poprzez billboardy przedstawiające twarze seniorów w otoczeniu pianki z ochronnego styropianu, apelowało do swoich młodszych obywateli o szczególną wrażliwość wobec seniorów. Osoby starsze zasługują na specjalne traktowanie, w szczególności na wyrozumiałość i delikatność w obyciu. Nie jest rzadkością, że zarówno młode osoby, jak i te w średnim wieku, lekceważą seniorów, nie potrafią ich wysłuchać i nie mają do nich cierpliwości, podczas gdy ci napotykają w codziennym życiu wiele trudności – począwszy od elektroniki (zbyt małe klawisze na klawiaturze telefonu), a skończywszy na artykułach spożywczych (informacje na opakowaniu napisane za małą czcionką). Autorzy kampanii poprzez analogię do delikatności szkła zachęcali do chronienia i pomagania starszym osobom.
Osoby starsze niejednokrotnie same odsuwają się w cień i zazwyczaj nie proszą o pomoc. Pomimo problemów ze zdrowiem chcą samodzielnie wykonywać codzienne czynności, nie bacząc na konsekwencje. Dzieje się tak, ponieważ boją się być ciężarem dla swoich potomków, a także nie potrafią przyznać przed samymi sobą, że potrzebują pomocy. Z tego względu tak ważne jest, by dostrzeżono ich problemy, zainteresowano się nimi i nie pozwolono na wykluczenie z możliwie aktywnego życia w społeczeństwie.
J.Trakul
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2024
Dla psa mafia!
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne